bra taiming på frågan
kommer från anddra forumet och är inte särskillt aktiv men läser gärna en gång per dag
har egen kompressor och funderar lite på hur man skall göra ändå
det är lite jobbigt att ta med sig en stor tub om man bara ska skjuta litegranna
min personliga tanke är ca 8 liter i normaltub, har splittat aga 324 nu
och sedan en 2 eller 3 liter liten tub med sig
idag hämtade jag ute mina 300 bars din kopplingar jag bestälde för en vecka sedan, behöver till lite annat med
för min del kommer jag annvända 300barsflaskorna till annan teknikluft med
som däckpåfyllning, drivning av trykluftsverktyg bortanför all ära och redlighet, tillverkning av flytande syre och lite allt möjligt kul
för att kunna göra som jag vill så funderade jag lite och kom fram till att jag införskaffar en "mekano" sats för luft, standard för min del blir 1/4" hydralikprylar, samma som sitter på fyllkitten
införskaffade även en industrivariant av tryckregulator, som klarar större flöden, för exempelvis mutterknackare
till dekantering, behövde lite argon till en minitig, på jobbet skulle dom lämna tillbaka en hyrtub, så jag ville hm, "låna" lite,
med lite fulkopplingar så gick det alldeles utmärkt med bara slang emellan, så för dom som vill så duger det med en extra 300 bars din koppling som man sätter på ett vanligt fyllkitt
ex , ebay Item number: 370204205512
edit
namn
Decanting Hose
dekantering eller tattarslang