Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Silwer skrev:Vet du om man kan hitta en fjäder?
Jag har hört nåt om ersättning nångång men den skulle kapas mm.
Min är fin annars, men titanfjädern låter krig.
Chris skrev: bössan skjuter jämn och bra nu.
gubbe skrev:Chris skrev: bössan skjuter jämn och bra nu.
Snygg också.![]()
Men, måste ändå fråga hur är precisionen.
Lider den av laddbulten som ofta kan vara orsak till bekymmer.
gubbe skrev:Chris skrev: bössan skjuter jämn och bra nu.
Snygg också.![]()
Men, måste ändå fråga hur är precisionen.
Lider den av laddbulten som ofta kan vara orsak till bekymmer.
Silwer skrev:... däremot känslig för fingeravtryck.
Silwer skrev: tog du för fjäder då? D35 fullfart?
Hur faen fick du en ny guide?
dagevert skrev:Enda en klassiker ØDELAGT for ettertiden![]()
Originalfinish med noen rustmerker har fortsatt en verdi- den typen "oppusssing" du har gjort her gjør ikke noen annet enn å ødelegge en en liten bit av luftgeværhistorien...
dagevert skrev:Enda en klassiker ØDELAGT for ettertiden![]()
Originalfinish med noen rustmerker har fortsatt en verdi- den typen "oppusssing" du har gjort her gjør ikke noen annet enn å ødelegge en en liten bit av luftgeværhistorien...
Chris skrev:dagevert skrev:Enda en klassiker ØDELAGT for ettertiden![]()
Vadå förstörd?
ändrade ju ingenting på varken form eller funktion på den där bössan.
att göra rent ett luftgevärssystem med nästan ingen blånering kvar och rikligt med grobfrätning för att skapa förutsättningen till en nyblånering kan man (iaf jag) väl knappast kalla för "ØDELAGT"
gubbe skrev:Har ingen större kännedom om TS bössa huruvida den är ovanlig eller ej.
Men att den skulle vara så sällsynt att ägaren av en sådan skulle ha någon form av skyldighet att bevara den i sitt originalutförande tycker jag är befängt.
Silwer skrev:En lustig sak är ju att dessa började på 70talet i jönsiga laststockar som skulle se ut som m16 o dylukt, Hobbex sålde en sån variant som inte ens nåmndes att det var en AA, stod bara typ Combat .22
De äldsta var Sussex Armory.
börne skrev:Silwer skrev:En lustig sak är ju att dessa började på 70talet i jönsiga laststockar som skulle se ut som m16 o dylukt, Hobbex sålde en sån variant som inte ens nåmndes att det var en AA, stod bara typ Combat .22
De äldsta var Sussex Armory.
Ja det var tur inte Air Arms fortsatte på det spåret, inte troligt man ägt tre Air arms i så fall![]()
För att följa länken så måste du registera dig.
dreg skrev:....I samlarhänseende är vapnet helt ointressant. Vapnet är förstört
Orginalblåneringen är och förblir borta för all framtid. Finns noll samlarvärde kvar i denna bössa.
Hellre en pepplig orginalblånering eller rester av den samma för en samlare.
Tror mig, jag samlar vapen och har så gjort i 40 år....
ahayeah skrev:Sälj den till Norge.. Verkar populärt med liknande bössor där.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster