FTP900 regulator - rengöring eller byte?

Blivit tydligt nu att det behövs en översyn av regulatorn. Blev rejält vingklippt på VM av kraftiga variationer i utgångshastighet och jag visste veckan innan jag åkte att det skulle bli minst sagt utmanande att försöka parera för variationer mellan 232 - 244 mps där "sweetspot" fanns mellan 180 - 150 bar tubtryck, gick jag neråt 130 bar och lägre så kunde hastigheten bli uppåt 247 mps vilket skulle vara omedelbar diskvalifisering med AA Field-kulan.
Så detta måste fixas.
Alternativ A är att skicka iväg till AA i UK för åtgärd, kostnad ganska överkomlig men jag lär mig inget av detta och det tar tid.
Alternativ B är att försöka hitta instruktioner och repsats för hur man river ner och servar AA FTP900 originalregulator. Inte hittat några bra instruktioner om det.
Alternativ C är att skicka efter en ny regulator och skruva dit. Kollade på HUMA och det verkar relativt lätt att byta regulator själv utan specialverktyg: För att följa länken så måste du registera dig.
De har även repsatser och instruktioner på tuben hur man fixar service på den regulatorn.
Lutar åt alternativ C, inte jättedyrt en dryg 1000-lapp plus att man kan ha nytta av att lära sig det här så man inte sitter i liknande knipa framöver. Har man en extra 1000-lapp över så kan man även köpa en regulatortestare från dom, inte dumt att ha.
Om någon hittat instruktioner och repsatser för hur man servar originalregulatorn så kan det vara intressant.
Så detta måste fixas.
Alternativ A är att skicka iväg till AA i UK för åtgärd, kostnad ganska överkomlig men jag lär mig inget av detta och det tar tid.
Alternativ B är att försöka hitta instruktioner och repsats för hur man river ner och servar AA FTP900 originalregulator. Inte hittat några bra instruktioner om det.
Alternativ C är att skicka efter en ny regulator och skruva dit. Kollade på HUMA och det verkar relativt lätt att byta regulator själv utan specialverktyg: För att följa länken så måste du registera dig.
De har även repsatser och instruktioner på tuben hur man fixar service på den regulatorn.
Lutar åt alternativ C, inte jättedyrt en dryg 1000-lapp plus att man kan ha nytta av att lära sig det här så man inte sitter i liknande knipa framöver. Har man en extra 1000-lapp över så kan man även köpa en regulatortestare från dom, inte dumt att ha.
Om någon hittat instruktioner och repsatser för hur man servar originalregulatorn så kan det vara intressant.