Anonymous

Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
vettedax skrev:men vad är grejen som sitter under tuben längst fram ?? är det nått stöd eller ??
börne skrev:vettedax skrev:men vad är grejen som sitter under tuben längst fram ?? är det nått stöd eller ??
Från infon på sidan.
FT Version
High mount scope rail angled down at the front by 0.32°
Extended cheek-piece rod to match the scope rail
Butt hook extension
Bubble level built into the wind indicator arm
Helt enkelt bara en utfällbar pinne/arm som man fäster valfri vindindikator i, denna har även inbyggd libell. Oftast nåt man får montera själv, denna bössan kommer helt komplett kan man säga med en riktigt fin hamster o.s.v.
Du ser hur den används på denna bilden från Onsala där jag smackar ner ett fallmål
Dock hänger den rakt ner här alltså ingen vind att snacka om. Där jag sitter!!!
Jag använder en vindindikator från Rowan Engineering som fästs runt pipan som man enkelt fäller ut/in.
Jag använder ett rött väldigt tunt tygband, vissa en fjäder, det används lite olika beroende på vad man gillar, oavsett vilket så indikerar det hur vinden beter sig där du sitter, sen är det upp till dig att bedöma hur vinden påverkas på väg till målet.
vettedax skrev:ja du fattar vad jag menar.
börne skrev:vettedax skrev:ja du fattar vad jag menar.
Fattar precis... Men samtidigt går det inte att köpa sig till poäng, man ska kunna hantera prylarna & bli ett med prylarna också, har man bara en FT rig som presterar bättre än du själv kan skjuta så behöver man inte värre prylar.
Min "billiga" rig som visserligen efter alla modifieringar med ny stock & allt lull lull man köpt till genom åren inte är så jäkla billig längre kan en bra dag prestera 13mm cc på 50 meter, det räcker långt. Hålet är på det avståndet 40mm, det hänger alltså bara på mig att träffa, beräkna rätt avstånd, vinden, eventuell vinkel o.s.v.
Ska bli intressant att se vad den hamnar på för pris när den kommer hit till Hurricane, för han lär väl bli först med den, säljer någon annan ens AA i Sverige!? Vad som står på tillverkares hemsidor är väl inte alltid det som kommer bli i handeln.
vettedax skrev:ett tiometers matchgevär ligger väl på 50000kr tror jag
vettedax skrev:Oj...43000kr..men fräck ju...i å för sig kostar väl en matchluftpistol ca 23000kr om man jämför. men vad är grejen som sitter under tuben längst fram ?? är det nått stöd eller ??
poho skrev:Air arms XTi-50 test
För att följa länken så måste du registera dig.
börne skrev:43000kr, tror jag behåller min gamla trotjänare![]()
vettedax skrev:börne skrev:43000kr, tror jag behåller min gamla trotjänare![]()
Undra hur mycket bättre egenpresision en sådan bössa har mot en enkel PCP för 3000kr...???? men fräck var den såklart..hade jag varit FT skytt kunde det va intresant...kanske.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst