Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
paracord85 skrev:Skiljer det något i precision på de bössorna?
Om man håller sig inom sweetspot på oregulerat blir det någorlunda vettigt antar jag?
Stinsen skrev:Jag tycker överlag att Hatsan verkar lite för dyra för vad man för.
Denke skrev:Tycker denna bössa ser mycket lovande ut, är det svårt att byta ventilpinne om man vill ta licens på denna ?
Stinsen skrev:Hur är precisionen på säg 50 meter?
Jag tycker överlag att Hatsan verkar lite för dyra för vad man för.
Nitro skrev:Stinsen skrev:Jag tycker överlag att Hatsan verkar lite för dyra för vad man för.
En iakttagelse som många av oss andra också anser.
paracord85 skrev:Nitro skrev:Stinsen skrev:Jag tycker överlag att Hatsan verkar lite för dyra för vad man för.
En iakttagelse som många av oss andra också anser.
Vad jämför man med då? FX Dreamline med liten tub? Nackdelen är väl att denna saknar regulator men då kan man också köpa en RC. Det är trots allt en del tusenlappar upp i pris. Behöver man skjuta hål i hål på 50m kanske man vill betala mer men det behovet har inte jag så utgiften är onödig. Dock vet jag inte om min gör det eller inte.
Silwer skrev:Vad jämför du själv med? Prislappar och text?
Nåt som inte funkar särskilt bra mer än till hög effekt är ju just det med bara, är då 7000 billigt längre?
Och det här skulle nån fått ut en licens på i Sverige?
Utan erfarenhet Jan man knappast sitta och jämföra vad man får för priset i verkligheten utan just på pappret, en massa siffror.
Men alltså det är ok givetvis så länge man förstår att det är som att köpa en bil eller nåt och bara välja utifrån teorin och inte provköra, den bil man då köpte kommer ju alltid vara bäst oavsett.
Nitro skrev:Det vi påstod var inte just den modell du är intresserad av, utan att Hatsan överlag är prissatta för högt i Sverige.
Sen är det självklart upp till var och en om man tycker något är billigt eller dyrt.
Men som jag nämnde så anser en del här att de är för högt prissatta, det är inget nytt.
Vad det baseras på kan vara den ojämna kvaliteten som många råkat ut för inklusive mig själv.
Men det kan även finnas andra faktorer som att man kanske förväntat sig bättre finish, trycke eller kanske precision.
FX har ju både billigare bössor och även betydligt dyrare om man nu väljer det märket.
Men något som liknar specen på den Hatsanbössan och som ligger i ungefär samma prisklass är möjligtvis FX Royal 400 som också har regulator och är en väldigt välkänd bössa i Sverige som sålts i massor, om du nu vill ha någon jämförelse.
För att följa länken så måste du registera dig.
Självklart ska du köpa den bössa du vill ha, men det kan vara bra att få alternativ och fundera en runda till. Det är väl en av funktionerna ett forum har.
chaosborn skrev:Är väl kul om någon är nöjd med sin bössa, alla har inte samma krav och jo det finns exempel på välskjutande Hatsans också.
Själv sneglade jag länge på en Galatian, även lite åt Bt 65, är vissa som skjutit jäkligt bra med den sistnämnda.
jerico skrev:BT65 med LW pipa skjuter mycket bättre än min 44a på 50 meter. Men om du jämför med en AA så blir du nog besviken över hatsan. De är inte gjorda för att gå i 10 joule så att säga
Silwer skrev:Hur kan. Än påstå att det är lätt att få ut licens för OCP i Sverige?
paracord85 skrev:Givetvis behöver du vara medlem i en klubb för att få licens på målskytte, hitta en, bli medlem och uppfyll kraven.
Silwer skrev:det är ju inte lätt att påstå längre att säg .25 bössan från Hatsan ska vara för FT.
ahayeah skrev:Fast någon måste ju vara först i en klubb. Det är ju knappast så att det funnits ft-skyttar i de aktiva klubbarna sen slutet på 1800talet och ingen kan starta nåt nytt. Så det borde räcka att man skjuter lite 10j ft ihop med vilken skytteklubb som helst i ett halvår. Då har de ju verksamheten och de kan skriva ett intyg på att man är ok.
ahayeah skrev:Fast någon måste ju vara först i en klubb. Det är ju knappast så att det funnits ft-skyttar i de aktiva klubbarna sen slutet på 1800talet och ingen kan starta nåt nytt. Så det borde räcka att man skjuter lite 10j ft ihop med vilken skytteklubb som helst i ett halvår. Då har de ju verksamheten och de kan skriva ett intyg på att man är ok.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster