Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Hur många "effektiva" skott får du ut med din i 280 ms Tomaz?
jonish84 skrev:Nu blev jag lite fundersam på min bössa![]()
I och för sig krävde de sista tio joulen jag justerade in bra mycket mer luft, och att nämna är att jag fyller på igen vid 150 bar. Blev lat av mig efter ett x antal FX pumpningar![]()
Säkert inte rekommendabelt men starttrycket brukar jag lägga på 230 bar
Får ta och kolla upp ordentligt med min lilla fjongare hur träfflägesbilderna beter sig efter 20 bulor, hittills bara haft ett par kuddar som stöd vid plinkning, dessutom ta och sänka den till "rimliga" 65 igen tror jag![]()
Även jag som amatörskytthar börjat inse att det inte är någon hål i hål bössa på 80 meter. Men sådana krav är väl synd och säga att jag hade från början med denna....
tankryttarn skrev:Hej på er alla glada!!![]()
Har följt dom flesta av at44 trådarna, och ja har själv en i kaliber 6,35mm.
Tänkte kolla med er experter vad ni tycker om at44 med mag i kaliber 5,5mm
De ja funderar på är om de är en bra bössa om den funkar fint, de är ju trots allt en billig turkisk bössa. 6,35an är ja nöjd me, men det står ganska högt upp på önskelistan att få en bössa med mag![]()
Så kan man få höra lite ris och ros om bössan
tack på förhand
sälstryparn skrev:Tror inte du behöver röra dysan .
Har frågat en bekant som har licens .
Med nedsvarvad "turkpinne" och uppbrotschat ventilsäte , utan att
röra dysan eller shimsa hammarfjädern slår han hål i plåten
på en bildörr på 10 meters avstånd !
Det är kul med trimning , men samtidigt måste man tänka på att
många poliser är läskunniga och skryter man om sin trimning kan man
få ovälkommet besök om man inte har licens.......
Vapenbrott är något som Batongen ser allvarligt på och dina
eventuella jaktvapen kan försvinna som en löning på krogen......
så snälla tomaz kan du inte ge mig/oss lite info om at44 me mag, funkar de fint? eller är de bara skrot? tänkte mest på hur funktionen är med maget så de inte skadar diabolen, är de bra pipa på dom?
tankryttarn skrev:tänkte mest på hur funktionen är med maget så de inte skadar diabolen
Sedan har det skrivits om grader i pipan vid transferhålet,,har faktiskt aldrig sett några sådana
Tomaz skrev:vassa
Nixon skrev:Välkommen till "The Dark Side" som dem kallar det på andra sidan atlanten.
PCP is one helluva drug...
ivage skrev:Nixon skrev:Välkommen till "The Dark Side" som dem kallar det på andra sidan atlanten.
PCP is one helluva drug...
lol var på limhamn bor du? kunde inte hjälpa att jag såg det för jag är på limhamn rätt oftalägenhet där vettu
jonish84 skrev:sälstryparn skrev:Roligt att fler skaffar 6.35 !!
Det "kara-aktiga dåsket " när kulan slår in i målet uppväger mer än
väl att ammunitionen är dyrare ....
Du vet väl att alla sprängskisser finns att hämta på: Fondprodukter.se
Kan bespara dig några könsord vid ihopsättningen .
JodåJust suttit och beundrat den, men det jag funderar över är om man behöver byta ut dysan? Inte fått isär allt nämligen, Har bytt ventil....
G0LI4T skrev:Har en AT-44 .25 enskottare som är inbytt. ( är för övrigt tillsalu )
Var bara tvungen att ta en titt i den för att se om jag hittar vassa kanter på den.
Vassa var dom inte, men betydligt kantigare än i mina andra .25or
Dom kanske har bra ackord i Turkiet, så de lönar sig att ha lite tempo i monteringen.
// Golle
tankryttarn skrev:börjar på att ledsna på att sitta i pannrummet och panga, ja vill ut å prova den på lite avstånd
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster