Anonymous

Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
XY1 skrev:Luftvapen och licenshantering är inte längre vad den har varit. Okunskap och därmed krångel vid licensansökan gör att många företag inte vill hålla på med det längre. Du får göra som jag, bita i det sura äpplet, och skrota bössan.
Hipshot skrev:Det är ju så tramsigt, jag tror Cyclonen kan vara ett bra komplement framledes i licensfri version.. ska polisen då påverka innehavet genom att tvinga fram skrotning. Nu har väl Fx någon del i detta, det borde finnas någon form av kedja/avtal med smeder som kan hantera deras grejer runt om i landet..
Hipshot skrev:det borde finnas någon form av kedja/avtal med smeder som kan hantera deras grejer runt om i landet..
börne skrev:Hipshot skrev:det borde finnas någon form av kedja/avtal med smeder som kan hantera deras grejer runt om i landet..
Tobbe på Hurricane skruvar FX.
För att följa länken så måste du registera dig.
Nås lättast via mail... info@luftvapen.se
Men det är ju en handläggare som måste godkänna att du tar bort licensen, det görs väl sen hos en vapensmed som kan intyga att bössan är licensfri igen, som jag fattat av det man läst här rätt svårt att få handläggarna att godkänna nuförtiden.
Eller du har fått det godkänt men hittar ingen som kan göra det? Som sagt, Tobbe skruvar på FX.
Hipshot skrev:börne skrev:Hipshot skrev:d
Nope de gör inte detta. Jag ska hämta nya bössan via dem och ställde givetvis frågan. Men lite märkligt, vid tidigare kontakter med Hurricane så har de varit sjukt hjälpsamma.. nu kan de inte ens hänvisa till ngn annan vettig smed som kan lösa detta. Lite fundersam på vem det är jag mailat med på Hurricane..
Hipshot skrev:börne skrev:Hipshot skrev:det borde finnas någon form av kedja/avtal med smeder som kan hantera deras grejer runt om i landet..
Tobbe på Hurricane skruvar FX.
Nås lättast via mail... info@luftvapen.se
Men det är ju en handläggare som måste godkänna att du tar bort licensen, det görs väl sen hos en vapensmed som kan intyga att bössan är licensfri igen, som jag fattat av det man läst här rätt svårt att få handläggarna att godkänna nuförtiden.
Eller du har fått det godkänt men hittar ingen som kan göra det? Som sagt, Tobbe skruvar på FX.
Nope de gör inte detta. Jag ska hämta nya bössan via dem och ställde givetvis frågan. Men lite märkligt, vid tidigare kontakter med Hurricane så har de varit sjukt hjälpsamma.. nu kan de inte ens hänvisa till ngn annan vettig smed som kan lösa detta. Lite fundersam på vem det är jag mailat med på Hurricane..
Edit: Oklart vem på hurricane jag haft kontakt med men jag korrigerar mej själv. De kan strypa MEN skriver inga strypningsintyg längre.
schull skrev:Staffans vapen hjälpte mig när handläggaren behövde ett intyg på att vapnet var licenspliktigt, innan han godkände min licens. lite moment 22.
ring och prata med honom.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster