Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
vettedax skrev:En fråga.. Kan man skjuta ända tills kulan tar lågt med en Pcp utan den tar skada? min gamla Bettan FX 2000 gör jag så med.. Så fort jag märker träffbild en sjunker pumpar jag upp den igen ????
börne skrev:vettedax skrev:En fråga.. Kan man skjuta ända tills kulan tar lågt med en Pcp utan den tar skada? min gamla Bettan FX 2000 gör jag så med.. Så fort jag märker träffbild en sjunker pumpar jag upp den igen ????
vettedax skrev:Ja skall bli kul å se hur många skott jag får ut från 250 bar.. å 10 J.. Blir nog en del
börne skrev:vettedax skrev:Ja skall bli kul å se hur många skott jag får ut från 250 bar.. å 10 J.. Blir nog en del
STOPP... Max fyllnadstryck är 230 bar
Men räkna gärna från 230 ner till säg 80 bar om du har lust, kul & veta, jag glömmer alltid av att göra det.
börne skrev:vettedax skrev:Ja skall bli kul å se hur många skott jag får ut från 250 bar.. å 10 J.. Blir nog en del
STOPP... Max fyllnadstryck är 230 bar
Men räkna gärna från 230 ner till säg 80 bar om du har lust, kul & veta, jag glömmer alltid av att göra det.
vettedax skrev:En ny fråga... Vad är en FX harmonic barrel tuner 1/2UNF för nått..???
börne skrev:Är ju dessutom inte bara tuben som ska hålla, o-ringarna ska ju helst stanna kvar i bössan också o.s.v.
Max fyllnadstryck sätts av en anledning även om det såklart finns marginaler, håller man sig inom det då vet man att hela systemet är byggd för det. Men alla gör ju som dom vill.
vettedax skrev:Ser ut så här under.
För att följa länken så måste du registera dig.
vettedax skrev:Sorry.. Satt ute i solen å såg inte... detta är bättre.
För att följa länken så måste du registera dig.
vettedax skrev:Ett litet OT inlägg bara...vi pratade ju om fukt i bössan samt pumpar....läste nyss hur det funkar med tex FX pumpen...i själva bottendelen ligger ett gäng med nån typ av glaskulor..så när man pumpar kondenseras fukten på dessa kulor å övergår till vätska...som lägger sig i botten..så när man luftar av pumpen blåser man samtidigt ut fukten...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster