Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Silwer skrev:3J v4 säger lagstifningen om dessa vapen, 10J gäller för de vanliga utan semifunktion.
Så det du köpt är klart nåt ur gråzonen kan mna säga, en 10J bössa kan ju åtminstonde påstås vara användbar som 4.5mm, men med 3J så är det inte mycket att hurra över.
Förmodligen ignorerade Finnarna det här och sålde til dig ändå, det blir ju ändå bara du som åker dit om bössan sen visar sig vara ostrypt och har semi funktion.
Risken för detta är liten givetvis, om du inte beter dig förbaskat dumt.
Silwer skrev:Cyclone är bättre vapen än de som baseras på Typhoon, alltså kvalitetsmässigt.
Så får man ju en snitsig omkopplare för att ändra utgångshastigheten med.
Så jag säger samma sak Cyclone eller Cutlas om du vill ha bössor som ser ut som bössor, annars fins Gladiator tex. som har stora tankar så du slipper fylla på luft så ofta.
Storm och liknade modeller hajar jag mig inte på, den går att skjuta snabbt som fan med men många dubbel och trippelmatar dem av bara farten.
En semi är inte nödvändig mer än på skoj, du gör bara av med ammo nåt enormt och får ladda magasin mestadels av tiden, för tyvärr är inte magasinen så stora.
Man skjuter ju liksom ändå tillräckligt snabbt med en Cutlas tex.
Själv valde jag en simpel Cyclone .22 med plaststock och jag känner inte tat jag ångrar mig, även plaststocken käns helt ok.
Daniel skrev:Cutlas om du har mycket pengar
Cyclone om du känner för den
Gladiator om du inte vill pumpa lika mycket.
Daniel skrev:vilket stock plaststocken eller walnötsstocken ?
Silwer skrev:Ja, iaf med nätsiter.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster