Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Air Power skrev:Funderar starkt på att köpa en Cyclone.Har läst allt jag hittat på forumet om detta vapen.Finns det dolda "fel" el liknande som inte kommit fram (i det jag läst)? Taskig kvalite på vissa delar?
RoLig skrev:
Jag har inte själv någon cyclone, men ganska många klagar på o-ring läckage vid fartomställaren.
öberg skrev:Skjuter du oftas på 30m behöver du ju inte lobba in kulorna. Det är ju bara att skottställa på 30meter!
Air Power skrev:öberg skrev:Skjuter du oftas på 30m behöver du ju inte lobba in kulorna. Det är ju bara att skottställa på 30meter!
Detta är naturligtvis helt korrekt! ser för mig själv en kulbana som är krökt som en gammaldags klädhängare (cal22).
Därmed i mitt tycke "svårt" att skjuta på olika avstånd. Utan att ändra kikaren.
En "långsam" kula är ju mer vindkänslig men även en lättare i klenare kaliber.Vad jag har förstått genom att läsa på forumet är att cal22 är att föredra generellt sett (trots den låga hastigheten). Om den säljs till våren vilken cal. är "populärast"? (läs lättast att få sålt)?
Air Power skrev:Om jag gillar bössan får jag licens på skyddsjakt.Om jag inte gillar vapnet är det till salu i vår.(10j).
Luigi skrev:Air Power skrev:Om jag gillar bössan får jag licens på skyddsjakt.Om jag inte gillar vapnet är det till salu i vår.(10j).
Av det jag läst verkar det vara svårt att få licens för skyddsjakt, och på dig låter det som det vore svårare att gå och handla vid Ica
Air Power skrev:Luigi skrev:Air Power skrev:Om jag gillar bössan får jag licens på skyddsjakt.Om jag inte gillar vapnet är det till salu i vår.(10j).
Av det jag läst verkar det vara svårt att få licens för skyddsjakt, och på dig låter det som det vore svårare att gå och handla vid Ica
Hej! kollat med "farbror blå". Jag har jägarexamen,en tjejkompis som har ridstall (råttor)-skyddsjakt.
Alltså anses det att jag har "behov" av ett sådant vapen å får följaktligen licens.
Air Power skrev:
Hej! kollat med "farbror blå". Jag har jägarexamen,en tjejkompis som har ridstall (råttor)-skyddsjakt.
Alltså anses det att jag har "behov" av ett sådant vapen å får följaktligen licens.
öberg skrev:Air Power skrev:
Hoppas du får din skyddsjaktslicens. Fast jag är lite tvivlande, men hoppas jag har fel i mina tvivel.
Normalt så krävs det att man är skyddsjägare för komunen eller att företaget/lantbrukaren/bärodlaren får ekonomiska problem av fåglar etc etc.
Eller smittorisken av tex samonella.
Det som Polisen säger när man pratar med dom gäller tyvärr inte sen när man länmar in licensansökan.
Men jag önskar dig lycka till och hoppas det går vägen.
Men nu tillbaka till trådämnet!
öberg skrev:En FX bössa i 10 joule utförande kan jag så gott som garantera skjuter hål i hål på 30 meter om vi pratar om bössans egenprecision!
öberg skrev:En FX bössa i 10 joule utförande kan jag så gott som garantera skjuter hål i hål på 30 meter om vi pratar om bössans egenprecision!
scratchninja skrev:vad är det för fel att skjuta på 10m? Jag övar nästan jämnt på 10m och tycker det är ett utmärkt avstånd. svårigheten ligger ju enbart i storleken på målet som man övar på. Det är ju lika svårt att träffa en 4cm figur på 30 meter som en 1,33cm figur på 10 meter så länge som vapnet är inskjutet på respektive avstånd. Så upplever jag det iallafall.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster