har ägt en fx cyclone 5.5mm i 1 år nu. köpte en pipstabilisator till den, för jag tycker att det ser alldeles för vekt ut med friliggande pipa. satt på pipstabben och fick en enormt dålig träffbild. utan pipstabbe skjuter jag inom en enkrona på 40 meter med stöd utan problem. men med skiten så har jag en spridning på ca.10cm åt alla möjliga håll. har läst på forumet att det funkar för en del, men vissa har samma problem som mig. borrade ur pipstabben till 16mm , pippan är 12mm. men går icke att behålla träffbilden endå. utan funkar den bra. tycker även att fx modellerna verkar vara lite väl klent byggda. funderar på att köpa en hunting master blizzard Bolt action istället. om någon har nån erfarenhet av den bössan, får ni gärna skriva nå rader. vill veta om bössans presition vid högre utgångshastighet "licens". Kvalitet jämnfört med FX modellerna.
ja montera en stabbe på mitt tyffe idag... och fick kanoneffekt:) förrut sköt den bra (höll ihop inom en krona på 25-30 meter utan något speciellt skjutstöd o nu håller den ihop inom en 50 öring utan beskymmer, sköt 10 skott på en prick o dom låg lätt inom en 50 öring o ytterligare 5 skott med lite mer stöd o då blev hålet lite störra än första skotthålet bara, dom låg inom 7mm
FX bobcat MK2 .22 Kikarsikte FX 6-18 Kula: FX 16gr
så här blev mina träffbilder efter monteringen:) mycke bättre än innan..... 10 skott under 50 öringen o 5 skott med lite bättre stöd till höger, visserligen bara 25 meter... men ändå.... ja e nöjd
FX bobcat MK2 .22 Kikarsikte FX 6-18 Kula: FX 16gr
Har en cyclone licens bössa med pipstabbe på. har testat med och utan och märker inte att precisionen inte skulle va som utlovat upp till 50 m. Sen tar skjutbanan slut så vet ej mer. Men skulle det va nått som får precisionen att bli sämre så äre jag själv i sådant fall
Fx Cyclone .22 BSA 3-12x44mmAO Fx Typhoon .177 Leapers 3-9x40mmAO HW97 Black Line .20 MTC Viper 4-16x50 HW30 .177 Recon BSA 2-7x32AO