Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
öberg skrev:För att följa länken så måste du registera dig. här hittar du en del svar!
Utslitna block förekommer, men mycket pga att ägarna drar i laddspaken som om dom vore tossiga![]()
95% av alla fel burkar uppstå när man börjar meka med bössorna själv.
Jazz skrev:Hastighet på min: Ca 300 m/s med JSB kulor cal 22 med skruven max inskruvad men utan japan hammare detta då med cycklon fjäder.
Enda extra utrustning förutom siktet och fjäder är rekyldämpare.
Jazz skrev:Ställskruven till hammarfjädern.
Det finns japan hammare som då är tyngre och ger högre effekt.
Japan hammare och cyklonfjäder är väl det som gäller om man vill ha hög effekt.
De plockar ut lite grejer som man sen får sätta dit, det du sätter dit igen kallas rekyldämpare. Ett annat ord för ljuddämpare. Kostar 2-300kr
Jazz skrev:Jag har hört att det var på anmodan från polisen de plockade bort insattsen. Den går dock bra att köpa löst i vilken luftgevärs affär som helst tex sponsorerna av forumet. Jag tror inte man begår något lag brott om man sätter dit prylarna igen. Det är ju bara en rekyldämpare och de är lagliga.
Jazz skrev:Det är ju bara en rekyldämpare och de är lagliga.
Jazz skrev:insatsen du köper heter rekyldämpare annars hadde den varit olaglig.
Och det är just själva poängen!Bsa_Airsporter skrev:oavsett så anser jag att whispern är oerhört tyst jämfört med vilket annan fx 5.5 utan dämpare
mikebike skrev:Bsa_Airsporter skrev:
Min Tyffe blev väldigt mycket tystare när den fick en Whisper-pipa.
ogster skrev:mikebike skrev:
Hur gjorde du då med tuben?
mikebike skrev:ogster skrev:mikebike skrev:
Hur gjorde du då med tuben?
Jag bytte allt utom blocket!![]()
Sedan monterade jag Whisperblocket på min gamla bössa som därmed blev en T12 och den sålde jag.
Är jag ensam om att ha en enkelskotts-Whisper?
ogster skrev:För att få på whisperventilen måste man väl borra å gänga typhoonblocket eller har jag fel?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster