Jag kunde inte låta bli att köpa den i alla fall! det var den första
pcp-bössan som
jag funderade på sedan gick tankarna till Tyffen. Men till slut så blev det ju
Cyclonen som några av er kanske vet. Men tankarna på Discoveryn ville inte försvinna
så vad gör man, jo man botar sina tvångstankar genom att köpa det man vill ha.
Denna gången blev det en .22:a bara för att... jag ville det helt enkelt!
För att följa länken så måste du registera dig.Avtrycket var under all kritik när jag fick bössan, riktigt kasst faktiskt. Men det är
väll iget för en händig karl som har tillgång till en hel maskinpark tänkte jag och
rev isär hela avtryckarmekanismen. Det fick bli polering av "vipparmarna" som var
urstansade ur plåt. Plus att jag borrade ett nytt hål i den ena vipparmen vilket ledde
till att det blev en helt annan utväxling mot den vippan som håller hammaren.
Denna modd förändrade hela avtrycket markant skulle man kunna säga. Bara genom att
polera och smörja upp delarna så blev det mycket lättare. Och när jag sedan fick
borrat så blev det som ett helt annat
trycke. Rekomenderas starkt!!
Se bilderna så fattar ni vad jag menar!
Bilderna har inte jag tagit dom är saxade från en annan sajt !
För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.Träffbilderna innan trigger modden kunde jag inte fota för jag har ingen vidvinkellins
som räcker till, till min kamera,
Men jag fotade i ett mellanläge så att säga. Tavlan är skjuten med ENDAST polerad och
välsmord avtryckare, jag har alltså inte borrat något nytt hål i detta skedet
Vad det gäller ammo så kan man se att bössan inte gillar FX kulorna något vidare men
därimot funkar H&N FTT rätt bra tycker jag. Dom där DIABOLO LUX funkar faktiskt hyfsat
dom med, Jag sköt några lite bättre serier med just dom kulorna på en annan tavla.
Men allra sämst var ju NAPIER POWER HUNTER som inte ens gick att ladda i bössan!
För att följa länken så måste du registera dig. FTT skotten sprang jag på av en slump i en affär här i stan som förr i tiden sålde
lite jaktgrejjer. Men har på senare år gått över till att sälja båtprylar å sånt.
Så jag fick köpa kulorna för halva priset och funkade dom bra så var jag välkommen att
köpa resten av deras lager för halva priset, det är ju kul när det slumpar sej på det
viset tycker jag
En annan sak som är lite kul är att bössan verkar skjuta bäst från Ca: 100 bar ner
till Ca: 50 bar. Det smäller som fan i både bössan och kulfånget under den intervallen.
Är det någon mer än jag som har märkt det?
Med blod står det skrivet att dåden i livet blir andens slutgiltiga dom. / Pär Hulkoff
Kolla! Kolla! Jag har fullt på bilen i grejor! / Laserturken