Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Silwer skrev:Du kanske borde maila Hurricane och fråga om fjädern.
fonkystuff skrev:Jag har flera 300s och tycker (faktiskt även om tunga profiler här tycker annorlunda) att originalfjädern/fjädrarna gör jobbet bäst avseende precision. Har flera maccari och även andra varianter, men original skjuter bäst, men såklart inte hårdast. Vill man ha 10j så kör man såklart på maccari, men annars är 7,5j original galet bra. Bästa fjäderbössan ever imo oavsett 10 lr 7,5 joule.
Låter bra det. min 300 är väldigt slö men i bra skick. tittade på stocken angående det kan spricka, inget på min å om man vill är det enkelt förstärka med två skruv uppifrån . en tanke bara.Silwer skrev:Nej, men använd bra verktyg, vapnet är av god kvalitet och det är lätt att ta isär och sätta ihop.
Det tycks aldrig varit vanligt med spruckna stockar i Sverige, aldrig ens hört om det faktiskt trots att så många har ägt dessa vapen, känd som jag de sålda till Sverige som ju främst var 70talet var bra bössor även där,de går inte sönder av 10J.
Och jag tycker original fjädrarna är helt ok, jag bytte för att min gav 6J bara, annars med friska grejor är det en bra bössa ändå och den låter mindre.
Vi ville ha 10J för att det ju är våran gräns och det lätt var möjligt att uppnå och vapnet funkar då iaf till 40m det är inte dåligt, i vindstilla mer än så.
Det är en liten skillnad mellan c:a7.5J och 10J
I Tyskland har de en slags gräns som beror på flertalet skott och ett medelvärde så de hamnar rätt ofta aningen högre med vad vi har idag, dock sällan mycket högre eftersom de då aldrig skulle varit lagliga efter 1970.
vettedax skrev:Skall snart byta packningar å fjäder på min 300, är det nått speciellt jag bör tänka på när jag skruvar isär den ?? har inte skruvat nått på dessa bössor.
Läser man detta i tapatalk appen ser man inte att gubbe länkar till Tomaz guide om FWB300.gubbe skrev:vettedax skrev:Skall snart byta packningar å fjäder på min 300, är det nått speciellt jag bör tänka på när jag skruvar isär den ?? har inte skruvat nått på dessa bössor.
Se den här först.
Ragnerstam skrev:Är det någon vits att lägga ned lite tid på att tillverka en plastsleeve till originalfjäder i 300:an, eller är det helt onödigt?
Byter isf ut original fjäderstyrning och svarvar till en som är förlängd inuti fjädrarna.
Vilket material är lämpligast isf?
PE (pet) PA6 (nylon) eller PTFE (teflon)?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst