Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Martin skrev:Superbee skrev:Tomaz har bra tips för att få ut glidpinnarna, hjälpte mig med tips då jag hade problem.
Tipset löd att vinkla släden lite lagom och klappa till så åker dem med.
Utförs på egen risk, men fungerade kanon för mig!
Fungerade kanon även för mig
outcastkona skrev:superbee självklart så var ju inte min tanke till den breda massan, utan mer som en jämförelse då det bara är entusiaster och tävlings lystna som är villiga att köpa dagens motsvarighet för runt 20k
var mer för skoj skull att jämföra priset på den då med dagens valuta, ingen möjligen få skulle köpa ett fjäder gevär för 30k i dag, då man kan få ett mer lättskjutet vapen för 20k.
jämför man så så är dagens luft vapen mycket billigare, än dom var förr, men har tagit in mycket i funktion och prestanda i det lägre priset.
ex du kan köpa en billig hatsan för 6k å göra hål i hål, gå 30 år tillbaka å försök hitta en bössa som kostade en tredjedel eller tom mindre som gör hål i hål. så 300s var mycket dyr samt bland dom bästa som fans.
idag behöver du inte köpa tävlings vapen för att göra bedriften hål i hål eller 50p på 10m, så vårt pris tak har nog sjunkit i takt med att bössorna blivigt bättre och bättre vilket, som gör att många inte kan tänka sig köpa ett tävlings vapen för dom pengarna även om dom är billigare i dag.
Johnny FX skrev:Men det är original fjäder du stoppar i va på filmen.
Ser så löjligt lätt ut.
Maccari är klart värre att stoppa i.
Speciellt utan komp.
Beangan skrev:Min ligger nu i smådelar. Kolvringen som sitter på kan inte ha gått mycket, ser fortfarande ringarna runt från tillverkningen om man tittar noga
Beangan skrev:Japp, men jag behöver byta buffern eller va fan den kallas som sitter på toppen.
Tomaz skrev:Originalfjädern är delad, maccari arctic fjäder är det som jag monterar i filmen...
Har man en ny fjäder som inte är "pre set", så är det lite hårdare att komprimera, men inte mycket.
Funkar i alla fall fint att trycka i fjädern utan fjäderkomprimator om man som jag byggt upp kroppen med 125kg rent fett...
Frank69 skrev:He,he... nä, de där Tyska tävlingsbössorna håller ju för bra...
Fick hem fjäder o pippackning till min senaste bössa... så nu kan man ju samla den igen.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster