Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Thomas_7i skrev:Håller på med fjäder och packningsbyte. Men kommer inte grejja det. Får inte loss "kassetten" med trycket. Skruven närmast trycket sitter hårt så metallen i skruvens spår ger med sig istället. Trots 5-56 och värme och milt våld. Några tips? Lär byta den till insex om jag får bort den iaf.
Med vänlig hälsning, Thomas
Thomas_7i skrev:Håller på med fjäder och packningsbyte. Men kommer inte grejja det. Får inte loss "kassetten" med trycket. Skruven närmast trycket sitter hårt så metallen i skruvens spår ger med sig istället. Trots 5-56 och värme och milt våld. Några tips? Lär byta den till insex om jag får bort den iaf.
Silwer skrev:Menar du den där buffertgrejen alltså, min såg fin ut men jag köpte en när jag rev, de har kolvring som sagt inte pistongpackning och fasen har man slitit ut den är nog bössan rätt slut.
Frank69 skrev:Silwer skrev:Menar du den där buffertgrejen alltså, min såg fin ut men jag köpte en när jag rev, de har kolvring som sagt inte pistongpackning och fasen har man slitit ut den är nog bössan rätt slut.
Helt rätt det är ändbutten... vet inte om den är så sliten... men nu byts den ut i alla fall...![]()
Kolvringarna är nästan för tighta... så de är inte slitna i alla fall...
Silwer skrev:Jag hade hört rykten att det just är så att de inte byter den men att till slut vittrar de sönder helt enkelt av ålder inte av slitage i sig så därför skaffade jag en innan.
Nitro skrev:... Trots att bössan ser ut som att den varit med om två världskrig och sprucken kolv så piskar den dom flesta 10 joules vapen (ah det lät kanske lite för kaxigt) men den är bra i varje fall![]()
![]()
.
Leopold skrev:Vad har ni era avtryck ställda på, superlätt, mellan eller som jag gjort hittills, så hårt det går?
Nitro skrev:?.. Träning och åter träning så når man dit, men jag vet inte om det gäller alla![]()
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster