Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
tranicos skrev:Nu var det ju inte mig du frågade men jag använder Biltemas Kinaolja. Jag är nöjd men har inget annat att jämföra med.
Bifogar en pedagogisk bild över resultatet.
Leopold skrev:tranicos skrev:Nu var det ju inte mig du frågade men jag använder Biltemas Kinaolja. Jag är nöjd men har inget annat att jämföra med.
Bifogar en pedagogisk bild över resultatet.
Ser tjusigt ut absolut! Jag avskyr den där surgula anstrykningen i den lackade varianten, antar det är gulnad lack som ger detta. Blev den där fina färgtonen bara av oljan eller blandade du i något pigment också?
Geten skrev:Precis monterat ett hawke 3-9x40 ao på min 300s och som väntat ligger träffpunkten 10-12cm lågt på 10. Sköt dock på ett mål som inte var i jämnhöjd med pipan (ca 1,2 m lägre) om detta nu spelar jättestor roll.
Så jag har väl ställt in mig på att shimsa. Har aldrig gjort detta och skulle därför gärna ta emot tips på hur mycket jag bör shimsa och om det är något jag ska tänka på?
Tack på förhand!
EDIT: Har ett sådant här fäste: För att följa länken så måste du registera dig. och skulle det vara en dålig idé att shimsa detta så kör jag till Tobbe imorn och köper ett ställbart istället...
tranicos skrev:Geten skrev:Precis monterat ett hawke 3-9x40 ao på min 300s och som väntat ligger träffpunkten 10-12cm lågt på 10. Sköt dock på ett mål som inte var i jämnhöjd med pipan (ca 1,2 m lägre) om detta nu spelar jättestor roll.
Så jag har väl ställt in mig på att shimsa. Har aldrig gjort detta och skulle därför gärna ta emot tips på hur mycket jag bör shimsa och om det är något jag ska tänka på?
Tack på förhand!
EDIT: Har ett sådant här fäste: För att följa länken så måste du registera dig. och skulle det vara en dålig idé att shimsa detta så kör jag till Tobbe imorn och köper ett ställbart istället...
Om det fortfarande är bössan och fästet du köpte av mig så behövde jag inte shimsa. Jag satte bara dit siktet och skruvade lite på rattarna så sköt den klockrent på 20 meter. Vet inte om det är till någon hjälp men kan vara bra att veta kanske, så du inte köper ett dyrt fäste i onödan.
Geten skrev:Det är samma bössa och fästeDock ska jag skjuta in den på 10m för lite stående skytte tänkte jag. Alternativet skulle ju vara att skjuta in den på ett längre avstånd och helt enkelt sikta med en mildot när jag ska skjuta på 10m.
tranicos skrev:Geten skrev:Det är samma bössa och fästeDock ska jag skjuta in den på 10m för lite stående skytte tänkte jag. Alternativet skulle ju vara att skjuta in den på ett längre avstånd och helt enkelt sikta med en mildot när jag ska skjuta på 10m.
Åhå, det kanske blir sån skillnad på 10 meter. Det trodde jag inte, men jag är ju nybörjare så vad vet jag.
Nitro skrev:Vi är en del som blivit tvingade att köpa justerbara fästen till FWB 300 pga. barrel drop. Shimsa går såklart också, men det är inte bra för siktet, snedbelastning.
1qaz1qaz skrev:Är det pipan som är böjd neråt hos vissa FWB? Min skjuter spot on på 18 m med orginalfjäder ( knappt använd) med Hawke 4-16x50. Jädrans vad jag är impat över precisionen.
1qaz1qaz skrev:Nja, jag har 18 m inomhus på firman. Kanske fusk att skjuta vindstillamen då ser man verkligen hur bra den är.
Nitro skrev:Vi är en del som blivit tvingade att köpa justerbara fästen till FWB 300 pga. barrel drop. Shimsa går såklart också, men det är inte bra för siktet, snedbelastning.
PLUTTE skrev:http://www.airgun-austria.com/t910-fwb_300_s_junior_in_neuem_outfit.html här är det en ganska snyggt ombyggd kolv
Frank69 skrev:Vill man ha en tryckt manual så finns de nu... reproducerade och förbättrade...
För att följa länken så måste du registera dig.
Annars hittar man ju den i PDF format på Feinwerkbau´s hemsida...
För att följa länken så måste du registera dig.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster