Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Beangan skrev:Och vem vill ha en ny, när man vill ha den som är provskjuten med sitt eget vapen?
Geten skrev:Håller på och letar efter på att leta efter pippackning samt puffer till min 300s och hittar inga i Sverige som säljer originaldelar.
Hittade dessa på sportwaffen ;
För att följa länken så måste du registera dig.
Det är rätt eller? Har någon tips på billigare förslag än att beställa från sporwaffen tar jag gärna emot tips!
FX Maniac skrev:Geten skrev:Håller på och letar efter på att leta efter pippackning samt puffer till min 300s och hittar inga i Sverige som säljer originaldelar.
Hittade dessa på sportwaffen ;
Det är rätt eller? Har någon tips på billigare förslag än att beställa från sporwaffen tar jag gärna emot tips!
Testa här, han fixar det mesta:
Geten skrev:Håller på och letar efter på att leta efter pippackning samt puffer till min 300s och hittar inga i Sverige som säljer originaldelar.
Frank69 skrev:Geten skrev:Håller på och letar efter på att leta efter pippackning samt puffer till min 300s och hittar inga i Sverige som säljer originaldelar.
Ja, det är Skytteservice i Älmhult eller Sportec som är de stora på reservdelar...
Känner du att du vill testa nått annat i vapnet så finns det ju piratgrejer från Maccari... ibland passar de i vapnet...
Geten skrev:Är maccari-packningar bättre på nåt sätt eller är det skit samma? Pippackningen känns ju som att det kvittar, skulle väl vara puffern som skulle kunna vara bättre eller sämre.
Etienne skrev:Geten skrev:Är maccari-packningar bättre på nåt sätt eller är det skit samma? Pippackningen känns ju som att det kvittar, skulle väl vara puffern som skulle kunna vara bättre eller sämre.
Nja, det är snarare tvärt om. Eller ja, sett till prestanda i alla fall.
Maccari använder ett hårdare material än FWB. Det har sina effekter... Puffers tätar ju emellertid ingenting nämnvärt. Men det kan påverka ljudet ganska ordentligt. Har för mig att losdrivare skrev lite om det någonstans.
Men, problemet med maccaris grejer är avvikelser i dimensioner. Här kan du läsa om mina och Franks mätningar:
http://luftvapen.info/viewtopic.php?p=174469#p174469
Och här har du en praktiskt observation om pip-packningen på en av av mina tidigare 300:or.
http://luftvapen.info/viewtopic.php?p=185887#p185887
Frank69 skrev:Hur gick det? Har du fått hem lite delar???
Geten skrev:Frank69 skrev:Hur gick det? Har du fått hem lite delar???
Jofan, idag dök grejerna upp i brevlådan. Blev en beställning hos sportec då de hade helt ok priser och så kändes det smidigast.
Så nu börjar det klia lite i fingrarna... Vill ju helst plocka isär den och montera packningarna direkt, men det känns inte så smart då jag inte kan provskjuta nu och jag har ingen form av vapenolja hemma.
Apropå det sistnämnda, vad rekommenderas i form av fett eller olja och vilka delar är det som faktiskt behöver smörjas?
Hade väl tänkt riva ner den, rengöra alla bitar och applicera smörjning där det behövs samt även kolla om fjädern ser ok ut. Något mer man ska passa på att göra när man ändå har den i bitar?
dano_swe skrev:Skruv mm: För att följa länken så måste du registera dig.
Dioptergrejorna är det bäst om du köper beggat, det blir för dyrt annars. Ofta blir de över när folk monterar kikare. Håll koll i köp och sälj här på forumet till exempel.
airflow skrev:Hej
Ha en fråga Jag har ett gammal 300s som det saknar en skruv till samt hela dioptersiktet, både det främre på pipan och själva dioptern.
Skruven är den främre under stocken så pipan ligger löst i stocken i fram.
Någon som vet vart man kan få tag på dessa delar till en vettig peng?
Tänkte rusta upp gamla bettan och börja skjuta igen efter typ 20 års uppehåll
Geten skrev:Vilken fjäder rekommenderas om man behöver byta? Ska laga en bössa med trasig fjäder och behöver fixa en ny. Är inte intresserad ut av att få ut 9,9J, utan bara hitta en stabil fjäder som ligger kring 7-8J som originalfjädern. Vapnet kommer att användas till 10m skytte därav inget behov av maximal prestanda.
Furby skrev:Geten skrev:Vilken fjäder rekommenderas om man behöver byta? Ska laga en bössa med trasig fjäder och behöver fixa en ny. Är inte intresserad ut av att få ut 9,9J, utan bara hitta en stabil fjäder som ligger kring 7-8J som originalfjädern. Vapnet kommer att användas till 10m skytte därav inget behov av maximal prestanda.
Sportec säljer originalfjädrar till dessa bössor. Det är två korta fjädrar som sitter ihop med en mellandel. De brukar ge runt 8 j med inte alltför lätta kulor.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst