Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Geten skrev:Behöver lite akut hjälp här...
Har en fwb300 som fastnat i uppspänt läge. Laddarmen går varken att föra framåt eller bakåt.
Känns ju inte bra att börja dela på nåt med uppspänd fjäder :/
dano_swe skrev:Geten skrev:Behöver lite akut hjälp här...
Har en fwb300 som fastnat i uppspänt läge. Laddarmen går varken att föra framåt eller bakåt.
Känns ju inte bra att börja dela på nåt med uppspänd fjäder :/
Är du säker på att du dragit tillbaka laddarmen så mycket det bara går? Prova igen det kan vara så enkelt som att du måste förbi bear trapen liksom.
dano_swe skrev:Jag trodde jag hade det här problemet men efter att ha frågat på forumet visade det sig att det bara är att dra tillbaka armen lite extra så löste det sig.
Är det inte på det viset så får du nog invänta ett svar från en kunnigare forummedlem.
Geten skrev:Felet hittat. Det var kopplat till bear trapen. En bit var lite sliten och ville inte riktigt röra sig fritt.
Geten skrev:Felet hittat. Det var kopplat till bear trapen. En bit var lite sliten och ville inte riktigt röra sig fritt.
Geten skrev:Geten skrev:Felet hittat. Det var kopplat till bear trapen. En bit var lite sliten och ville inte riktigt röra sig fritt.
Felet var inte hittat tydligen... Men det riktiga felet hittades till slut :P Kuggstången som sitter i avtryckarpaket hade gått av...
Som tur var fanns en reservdelsbössa nära till hands och problemet är nu fixat!
Furby skrev:Geten skrev:Geten skrev:Felet hittat. Det var kopplat till bear trapen. En bit var lite sliten och ville inte riktigt röra sig fritt.
Felet var inte hittat tydligen... Men det riktiga felet hittades till slut :P Kuggstången som sitter i avtryckarpaket hade gått av...
Som tur var fanns en reservdelsbössa nära till hands och problemet är nu fixat!
Måste vara mycket ovanligt, kanske en liten osynlig spricka sedan den var ny. Däremot kan kuggarna bli lite slitna efter ett par miljoner skott!
Geten skrev:Kuggstången som sitter i avtryckarpaket hade gått av...
klaus skrev:Jag hade det platta och spetsiga blecket riktat uppåt samtidigt som jag ståendes med all handkraft till hands fick in systemet mellan käftarna med en vinglig träkloss nertill för att skydda pipan (hade en för kort knekt). Nu så här i efterhand är jag glad att det gick bra. Fan Darwin Awards på en sådan manöver![]()
Geten skrev:Var nog tur att det fanns en kuggstång i reserv också. Kan inte tänka mig att dessa finns att tillgå lika lätt som packningar och fjädrar.
klaus skrev:Jag blir ju lite svettig när jag ska in och mickla med matchbössor.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster