Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Frank69 skrev:För de som önskar en snygg avslutning av shrouden med en pipvikt så finns denna:
För att följa länken så måste du registera dig.
joelleo skrev:Så man behöver inte ta av pipmanteln för den?
Nitro skrev:Rekommenderar dig starkt att byta ut de två orginalfjädrarna mot en maccarifjäder och då landar den på runt 10J.
Helt plötsligt har du då en bössa som går bra upp till 40-50m
Nitro skrev:Tror inte du behöver göra det i FWB 300, de går bra ändå.
Har dock hört att det kan minska slammret.
Men att det skulle påverka skjutbarheten tvivlar jag på.
Rekommenderar dig starkt att byta ut de två orginalfjädrarna mot en maccarifjäder och då landar den på runt 10J.
Geten skrev:Nitro skrev:Tror inte du behöver göra det i FWB 300, de går bra ändå.
Har dock hört att det kan minska slammret.
Men att det skulle påverka skjutbarheten tvivlar jag på.
Rekommenderar dig starkt att byta ut de två orginalfjädrarna mot en maccarifjäder och då landar den på runt 10J.
Jag planerade att sleeva endast för att minska fjäderljud. Fjädrarna kommer jag nog ha kvar. Kanske köper nya originalfjädrar om det skulle behövas. Bössan används nästan uteslutande till 10m-skytte förutom lite plinking utomhus på sommaren. Så 10j är jag inte direkt i behov av. Skulle det däremot vara så att maccarifjädern gav jämnare hastigheter än original hade jag kunnat tänka mig att byta.
hillbillyspeedshop skrev:Har fixat till det med lite olja, lasyr och egentillverkad pip shroud. Lackade även systemet mattsvart då det fanns en del märken efter rost.
Det har även fått nya packningar samt en 10J fjäder - tysk fjäder, den från tradera.
Tyvärr satt det ett kindstöd i bok på min valnötskolv. fick till det hyffsat med lite bets/oljeblandning.
Såhär blev det
Leopold skrev:
Ser fantastiskt snyggt ut![]()
Funderar på din shroud, har den någon slags airstripper-funktion eller är det enbart för utseendets skull? Ger absolut en ren och fin "look", och förmodligen påverkas både vikt och balans i denna redan rätt tunga bössa. Själv har jag inget emot tunga bössor, tycker det underlättar skyttet en hel del. Balansen är dock viktig. Ska bli spännande att höra om när du utvärderar resultatet!
hillbillyspeedshop skrev:Leopold skrev:
Ser fantastiskt snyggt ut![]()
Funderar på din shroud, har den någon slags airstripper-funktion eller är det enbart för utseendets skull? Ger absolut en ren och fin "look", och förmodligen påverkas både vikt och balans i denna redan rätt tunga bössa. Själv har jag inget emot tunga bössor, tycker det underlättar skyttet en hel del. Balansen är dock viktig. Ska bli spännande att höra om när du utvärderar resultatet!
Det är mest för utseedets skull. Ville ha liknande look på pipan som denna bössa, Ruger 77/22 från Clark Custom Gun.
Pipan är i alu med mynning i rostfritt. tror vikten är +/-0 mot innan.
För att följa länken så måste du registera dig.
Väntar på mitt sikte, sen ska det provskjutas.
klaus skrev:Snyggt! Ser ut lite som någon custom bänkbössa i .22LR.
Vad är det för färg du använt? Och hur har du preppat med avfettning osv?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster