Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Mr Davidson skrev:Kolla här:
För att följa länken så måste du registera dig.
jodre skrev:Första frågan är väl om det är bössan på bilden som är till salu.
Min misstanke är nog att det gömmer sig en skabbig match eller dylikt om man forskar lite i det.
Mr Davidson skrev:Usch va kass det gick att skjuta idag, börjat skruva på bössan. Smekmånaden är över. Krampaktig skjutställning, med nackspärr, övertalning av sig själv "detta med old school är sköj". Nä, detta funkar inte. Vad göra, börja skruva på inställningarna. Bakkappa nedåt, kindstöd uppåt, en bit avf. Mycket bättre. I två serier, sen kramp igen. Ner ännu mer... ner me'n i bött... såja... ingen kramp under första 4x5 skotten. Siktet kvartöver staketet. Får vänta. Känn ställningen till att börja med...
Mycket skruvande som sagt. Smekmånad över. Nu skall jag och bössan börja prestera nåt också. Kanske titta på nåt ur 600-serien kanske??? Nån som känner igen sig? När det börjar bli dags att skjutresultaten skall gå från 47 or 48 or och enstaka 50or, till att börja bli jämna 50or, då börjar det bli lite pilligare... En hobby blir för eller senare en tävlings- och materialsport. Alltid, tycks det.
Frank69 skrev:Under de närmsta veckorna kommer mitt FWB300s Match att renoveras!
Så information om vad som händer kommer förståss att ligga i denna tråden...
Det som skall hända är b.la:
Stocken: slipas & lackas... (ev oljas)
Pipa & metalldelar: blåneras.
Bipodskena: bytas ut till en i alu som skall moddas
Pipvikt: ny sådan skall monteras istället för den gamla och rinkornet.
Och så skall vapnet ju förståss plockas ner i beståndsdelar, rengöras och smörjas.
outcastkona skrev:eller måste man bara ha en ny bössa för att bli bra idag ?
outcastkona skrev:lycka till med slipandet.. själv så klurar jag på det där med nytt å gammalt.
om en sak ersätts av en annan och så går det ju till hela tiden.
klart att saker förbättras oftast blir dom lättare å smidigare. men skjuter dom bättre ?
ofta så anses det ju nästan som lite fult att komma med något gammalt. om jag blir jävligt duktig på ett gammalt vapen å skjuter hål i hål på tian vardera gång (hypotetiskt) så varför ska jag då investera 25k gevär eller 15k pistol om det går att göra med det gamla lika bra.
en kompis till mig tycker att jag byter ner mig när jag köpte fwb 65 pistolen, men va fan suck , kan jag göra det bättre med den gamla så måste det ju ses som ett bra tilltag, och även om jag inte skjuter bättre utan lika dåligt, var det då dåligt att inte vilja ha den morderna?.
jag är väl lite störd men jag gillar gamla prylar, lite robusta och okänsliga. själv så tror jag att det för min del handlar om kärlek till det man gör, finner jag tycke i den gamla så borde jag med ett gammalt vapen av tävlings kaliber kunna göra det lika bra som med den nya, men jag har nog större möjlighet att lyckas bli bra med den jag tycker bäst om, då det är den jag kommer använda mest.
Frank69 skrev:Vapnet gjorde förresten 208m/s med H&N sport (plattnos)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster