Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
PLUTTE skrev:Frank69 skrev:Vapnet gjorde förresten 208m/s med H&N sport (plattnos)
Har du någon bild på den?
PLUTTE skrev:Frank69 skrev:Vapnet gjorde förresten 208m/s med H&N sport (plattnos)
Frank69 skrev:PLUTTE skrev:Frank69 skrev:Vapnet gjorde förresten 208m/s med H&N sport (plattnos)
Vad är det du önskar en bild på?
Om det är kronograf mätningen så nej... men hela föreningen var närvarande när testet gjordes...
Tror att det exakta talet blev 208,3m/s...
Det är Beangan som lånar ut sin kronograf, när vi träffas och skjuter...
Hade önskat att man hade en sådan själv... men det kommer så småningom...
Vapnet är riktigt trevligt att skjuta med och jag tror att det nog kan ge ca 20-30m/s till utan att precisionen påverkas.
Ulf skrev:Klipp till fort om ni ska vara med här :
För att följa länken så måste du registera dig.
Martin skrev:Ulf skrev:Klipp till fort om ni ska vara med här :
För att följa länken så måste du registera dig.
Vad var detta för nån?
PLUTTE skrev:Förlåt jag var lite stressad på morgonen, det var bild på fwb 601:an jag var ute efter men nu har jag hittat igen bilderna på skönheten. Den blev riktigt fin.
PLUTTE skrev:I kväll förvärvade jag mitt första FWB 300s. Ett avlagt klubbvapen för 100kr så jag kunde inte låta bli, det stod trasigt på den men den verkar funka bra förutom när man har skjutit ett skott och sen lutar bössan framåt så glider den framåt och klickar i läge igen. Så jag undrar om det sitter nån fjäder som kanske har gått sönder nånstans? eftersom den stannar i bakre läget när man har skjutit.Hoppas ni förstår vad jag menar.
Silwer skrev:PLUTTE skrev:I kväll förvärvade jag mitt första FWB 300s. Ett avlagt klubbvapen för 100kr så jag kunde inte låta bli, det stod trasigt på den men den verkar funka bra förutom när man har skjutit ett skott och sen lutar bössan framåt så glider den framåt och klickar i läge igen. Så jag undrar om det sitter nån fjäder som kanske har gått sönder nånstans? eftersom den stannar i bakre läget när man har skjutit.Hoppas ni förstår vad jag menar.
Nä det där är helt normalt så gör min med och de jag testat, det är ju bara glidmekanismen som återgår, det gör den i vilket fall om du spänner upp bössan igen.
Så trasig är den då inte pga det.
100 spänn? är det sant eller skulle det var 1000?
Silwer skrev:Hahaha, ja det är inte en dålig affär direkt, bara att riva och fixa till nu då.
Dioptern kan man leva utan, de flesta av oss sätter ändå på ett kikarsikte.
Det som brukar behövas bytas ja förutom ev. Maccarifjäder då är pippackningen du ser i laddluckan baktill, och en muffmoj på pistongen.
Har du siffrorna på den så kan nog nån klura ut när dn är tillverkad ungefär, tyvärr tar FWB betalt för sånna kollar nu så man får gå efter en lista med kända bössor.
Martin skrev:Min äldsta är från 1980.....
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster