Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Ulf skrev:Martin skrev:Hmm, tänkte inte på det.....får nog ta och lägga bössorna bredvid varandra och jämnföra.
Snälla Martin : du som är duktig fotograf, och dessutom har bra kamera och sinne för fototeknik:
gärna bilder så man ser skillnaderna
Mr Davidson skrev:Beangan sköt grymt för att vara första med dioptern och på min hemmabana med 300an. Bara konstatera, Frank, att han kommer vara vass på 10-meter med ett uns inskjutning på bössan. Skoj idag. Hade vi skjutit på samma bana hade det blivit jämnt och säkert gått till tie-break. Jag passade på skjuta PCP på datalink-bana och jag kommer ha att göra att skjuta in mig på pressluft när 600an väl är hemma. Helsicke vad lätt den jag sköt var på trycket. Ryckte ju av alldeles för många. Men hua vilken precision när man inte har mer än ett litet, litet puff till händelse när skottet väl går. Nåt foto kommer imorgon eller senare.
Göran W skrev:eller är det bara att knacka ur sprinten?
Brytpipa skrev:Utförde igår byte av pipackning på min Universal, den blå som satt där var kanske original packningen dvs. 30år gammal, plasten/gummit hade börjat släppa och fastnade altmer mot pipans tätyta. Ny inhandlades från Jim Macari (röd till färgen).
För att följa länken så måste du registera dig.
Martin skrev:Brytpipa skrev:Utförde igår byte av pipackning på min Universal, den blå som satt där var kanske original packningen dvs. 30år gammal, plasten/gummit hade börjat släppa och fastnade altmer mot pipans tätyta. Ny inhandlades från Jim Macari (röd till färgen).
För att följa länken så måste du registera dig.
Köper du nya från t.ex Sportec så är de blå. Jag har bytt i några gamla bössor och då har de varit vita.
jodre skrev:De sista jag fick från Sportec var gröna
Både pippackning och puffer, har dock förr precis som Martin skriver fått blå pippackning därifrån.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster