Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
jodre skrev:Martin skrev:Brytpipa skrev:Utförde igår byte av pipackning på min Universal, den blå som satt där var kanske original packningen dvs. 30år gammal, plasten/gummit hade börjat släppa och fastnade altmer mot pipans tätyta. Ny inhandlades från Jim Macari (röd till färgen).
För att följa länken så måste du registera dig.
Köper du nya från t.ex Sportec så är de blå. Jag har bytt i några gamla bössor och då har de varit vita.
De sista jag fick från Sportec var gröna
Både pippackning och puffer, har dock förr precis som Martin skriver fått blå pippackning därifrån.
Please be informed that our sealings are usually in white or blue colour. We have sold the sealing in green colour but not anymore.
Frank69 skrev:10,97J... så den är nästan ok...
jamtair skrev:Är det inte någon typ av helgerån att göra en AIK-souvenir av en 300?
plinkington skrev:Jag är också lycklig ägare till en FWB300. Jag har lackat kolven gul,så att den ev.blir mer svårsåld.Kommer nog aldrig att sälja den?Denna bössan är från 1972 och är skjuten max två 500 burkar.Numera sitter det i en Maccari artic fjäder och den skjuter gudomligt.För att följa länken så måste du registera dig.
plinkington skrev:Jag är också lycklig ägare till en FWB300.Denna bössan är från 1972 och är skjuten max två 500 burkar.
Numera sitter det i en Maccari artic fjäder och den skjuter gudomligt.
plinkington skrev:Tyvärr så är det en tråkig bokstock under den gula färgen.En valnötsstock hade jag inte målat,där går gränsen.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster