Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
bjosse skrev:bjosse skrev:bjosse skrev:harley03 skrev:"Jag har fått hem 16 joule/260mps fjädrarna och "tuning" kolvringarna från Tyskland nu.
Hej!
Var in på hemsidan Jagt und Sportwaffen.. osv och testade att beställa. JAg antar att det är däreifrån du beställde.
Min fråga: Hur fasen betalade du? Verkar som om enda alternativet från sverige är internationell banköverföring.
Jag gjorde det enkelt för mig. Tryckte igenom beställningen och fick ett mail tillbaka där dom sa att Paypal var ok istället för banköverföring om jag skickade min Paypal-mailadress. Vilket jag precis gjorde.
Jag återkommer när det händer något mer.
Fick PayPal request idag. Har precis betalat. Blev 220 kr inkl frakt för fjädern (beställde inget annat).
bjosse skrev: Nu är frågan hur tusan jag byter fjädern.
gubbe skrev:bjosse skrev: Nu är frågan hur tusan jag byter fjädern.
Sök på forumet, det finns bra trådar.
Här är en http://www.luftvapen.info/viewtopic.php?f=113&t=1448#p10375
Undrar om inte Tomaz gjort en ny också.
bjosse skrev:Tomaz skrev:Jag filmade ju lite när jag servade min 300S junior, men vet inte om det kan vara till nytta...
Tack!!!!
Jag har inte sett filmen ännu, men fråga: Är det problem med att komprimera fjädern? Typ man får den i pannan som en raket?
Tomaz skrev:bjosse skrev:Tomaz skrev:Jag filmade ju lite när jag servade min 300S junior, men vet inte om det kan vara till nytta...
Tack!
Jag har inte sett filmen ännu, men fråga: Är det problem med att komprimera fjädern? Typ man får den i pannan som en raket?
Har du normal kroppsvikt som jag (125kg) så är det inga problem att trycka ihop för hand...![]()
Men jag tror även mer lättviktiga personer lyckas med detta utan större problem...![]()
Och har du fått en fjäder som är "pre-set" av maccari så går det ännu lättare (En helt ny fjäder är lite längre innan den komprimerats första gången).
bjosse skrev:Har installerat Maccari 10J i samband med service på Sportec.
Frank69 skrev:Ojdå, det var ju stor skillnad på före & efter...
Tackar för testen!!!
Vad exakt menar du med: "speciellt sen jag dragit pipan" ?
PLUTTE skrev:Vad ligger en fwb 300s nyrenoverad o maccari fjäder i hyffsat skick prismässigt?
outcastkona skrev:under download så finns det en fil du kan ta hem med prisstatistik från egun. det är en av våra eminenta medlemmar som för, pris statistik på försäljningar i tyska egun
PLUTTE skrev:Jag ligger nämligen och grubblar om jag ska aveckla min 300 till förmån för en ny HW bössa i cal 22, så nästa fråga är ju om man kommer att ångra sig grovt om man säljer bössan?
Martin skrev:PLUTTE skrev:Jag ligger nämligen och grubblar om jag ska aveckla min 300 till förmån för en ny HW bössa i cal 22, så nästa fråga är ju om man kommer att ångra sig grovt om man säljer bössan?
Herregud, vakna människa!Ja, det kommer du att göra!
outcastkona skrev:För att följa länken så måste du registera dig. senaste modellen av atryck ?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster