Renovera Walther LGR

Då mitt LGR varit oanvänt senaste åren var det ingen större överraskning att det betedde sig som en cykelpump när jag provade att spänna upp det.Började med att sätta i nya o-ringar i laddporten, sen skruvade jag isär ventilen.
Ventiltätningen var I delar, och den är åtminstone tillfälligt slut hos Gotha, Schnider verkar inte heller ha den.
För att följa länken så måste du registera dig.
Så det blev en tur till jobbet, provade att svarva till en ny tätning i 3 olika sorters polyuretan, med lite olika hårdhet.
För att följa länken så måste du registera dig.
2 av dom läckte igenom luft direkt, den tredje verkade hålla tätt, men då fick bössan den lustiga effekten att vid avfyrning blev det en fördröjning på runt en sekund innan luften släpptes iväg. (Dessutom med ett väldigt lustigt pffffft-swish ljud)
Ny vända till jobbet och leta fran en bit ptfe (teflon) och svarva en ny tätning.
För att följa länken så måste du registera dig.
Denna gång blev det tätt, och ingen konstig eftersläpning vid avfyrning.
Däremot så ligger hastigheten bara på 158ms med h&n match heavy, lite bättre borde den väl prestera?
Jag har inte demonterat pistongen ännu så jag vet inte skicket på den, men den håller iaf trycket över natten om jag lämnar den uppspänd.
Hur stor är sannolikheten att hastigheten ökar med en ny pistongtätning den verkar ju som sagt hålla tätt i nuläget?
Ventiltätningen var I delar, och den är åtminstone tillfälligt slut hos Gotha, Schnider verkar inte heller ha den.
För att följa länken så måste du registera dig.
Så det blev en tur till jobbet, provade att svarva till en ny tätning i 3 olika sorters polyuretan, med lite olika hårdhet.
För att följa länken så måste du registera dig.
2 av dom läckte igenom luft direkt, den tredje verkade hålla tätt, men då fick bössan den lustiga effekten att vid avfyrning blev det en fördröjning på runt en sekund innan luften släpptes iväg. (Dessutom med ett väldigt lustigt pffffft-swish ljud)
Ny vända till jobbet och leta fran en bit ptfe (teflon) och svarva en ny tätning.
För att följa länken så måste du registera dig.
Denna gång blev det tätt, och ingen konstig eftersläpning vid avfyrning.
Däremot så ligger hastigheten bara på 158ms med h&n match heavy, lite bättre borde den väl prestera?
Jag har inte demonterat pistongen ännu så jag vet inte skicket på den, men den håller iaf trycket över natten om jag lämnar den uppspänd.
Hur stor är sannolikheten att hastigheten ökar med en ny pistongtätning den verkar ju som sagt hålla tätt i nuläget?