Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
MICKE4444 skrev:Mycket bra. Var köpte du delarna ?
Nitro skrev:275 m/s när den är i botten, och vad ger den när den är i botten på andra hållet?
buggsson skrev:Tomaz,
När du skruvade in maximalt, märkte du något med luftförbrukningen?
MICKE4444 skrev:Min Steyr förövrigt.Jag har 2 regulatorer/hammare som jag skiftar mellan vinter inomhus 10 meter och sommar 16.3-24 J FT. Skulle vara smidigt att kunna justera på hammarfjädern utan att plocka isär bössan för att justera farten. Som väldigt meckvänlig annars.
För att följa länken så måste du registera dig.
MICKE4444 skrev:Min Steyr förövrigt.Jag har 2 regulatorer/hammare som jag skiftar mellan vinter inomhus 10 meter och sommar 16.3-24 J FT. Skulle vara smidigt att kunna justera på hammarfjädern utan att plocka isär bössan för att justera farten. Som väldigt meckvänlig annars.
För att följa länken så måste du registera dig.
msk skrev:Ang regulator provaren, manometern har klass 2.5 på skal värdet! Nu har jag inget erfarenhet att använda själva provaren, med jag skulle skaffat en digital manometer typ Keller klass 0,2 istället.
Vill man ställa in ett visst tryck så är det bra om det är rätt tryck, och skall man kolla en repeterbarhet, så blir detta dåligt med den befintliga manometern, den är för okänslig.
msk skrev:Ang regulator provaren, manometern har klass 2.5 på skal värdet! Nu har jag inget erfarenhet att använda själva provaren, med jag skulle skaffat en digital manometer typ Keller klass 0,2 istället.
Vill man ställa in ett visst tryck så är det bra om det är rätt tryck, och skall man kolla en repeterbarhet, så blir detta dåligt med den befintliga manometern, den är för okänslig.
buggsson skrev:
Frågan är ju hur det skulle fungera rent praktiskt. Jag har noll koll på detta. Regulatorn har ju en 1/8 BSP-gänga, hane. Om man nu skulle skaffa en Keller i stället med en 1/8 BSP honadapter, hur får man då regulatorn att släppa luften så att testaren aktiveras? Tips emottages då det är över min förmåga.
Beangan skrev:2.5% är det om jag inte mins fel, så mycket mer än 2.2 bar fel kan den visa.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster