Eftersom jag kör "all in" på field target nu, så ville jag uppgradera min Steyr LG110 hunting till att bättre passa
FT.
Har testat Hans
FT bössa och det var stor skillnad, fick en mycket bättre och mindre ansträngd skjutställning och med skyttejacka kommer verkligen alubakkappan till sin rätt.
Men att köpa en ny komplett bakstock med alubakkappa med krok, pistolgrepp,
hamster, stabilizer rekyldämpning, avtryckarblad, kompensator och rail....kostar löjligt mycket. Utanpåliggande justeringsskruv för hammarfjädern hade jag förvisso redan uppgraderat gamla bössan med, men är standard på
FT modellen.
Så det var lika bra att köpa en ny komplett
FT 2014 års modell i tyskland i 7,5J utförande och dessutom den delbara connect modellen..
Det enda jag behöll från min gamla bössa var den svarta aluminiumstommen eftersom den har aktuellt vapennummer som jag får köra med i 16J..
Gamla pipan sitter också på för tillfället, har inte bestämt än om jag ska använda den nya längre blanka pipan.
Kompensatorn passar inte utan modifiering på den gamla svarta pipan som är två tiondelar tjockare.
Min gamla hunting köptes ursprungligen som en 7,5J också. Den hade från fabrik stor luftdysa och lägre regulatortryck än en 16J..
Men denna 7,5J
FT, visade sig ha liten dysa och 16J regulator på 85 bar (kollade med min regulatortestare),
Så den är alltså bara strypt från fabrik med dysan, som tar 15 sekunder att byta och sitter på utsidan av bössan.
Så här ser dom ut just nu, den övre huntingmodellen som är min gamla bössa men med alustommen från nya bössan, samt nya pipan. Har som sagt inte bestämt än vilken pipa jag ska köra med.
Och jag vet...hamstern/knästödet ser ut som en fot-protes från 1890, men den är jäkligt funktionell och har bra inställningsmöjligheter.
Är någon intresserad av min gamla Steyr Hunting som nu är injusterad till 9,9J så hör av er, men det kommer väl en annons så småningom...
För att följa länken så måste du registera dig.