Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
PLUTTE skrev:Fina bössor! Bara ta ut löständer innan man skjuter med 357an
Puttemjuk skrev:Fina bössor! Har själv en 375a också fast det är en Brno 602.
Otroligt trevlig kaliber, skjuter flackt med lätta kulor(som 30-06 fast med tyngre kulor) och har knuffen med de tunga för högviltet.
Handladdning är ett måste då köpeammo kostar mycket.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Puttemjuk skrev:Hehe. Jag har köpt några sådana askar, det är dyra smällar. Hade tur, de sålde ut nu och betalade ”bara” 1000kr asken.
Ska börja ladda nån gång
Puttemjuk skrev:Jupp. Hade lite tur, tror han ville tömma lagret.
Sako Finnbear skrev:Ska jag vara ärlig så sitter jag numera hellre med bössorna på skjutbanan än i skogen.
Händer att man luftar 30-06:an och 375:an i bland, men för det mesta blir det plinking med
22lr.
Sako Finnbear skrev:Tack!![]()
Den skjuter jäkligt bra med det mesta man matar den med, inga problem att plocka
sockerbitar på 50 meters avstånd.
Sundan skrev:Sako Finnbear skrev:Tack!![]()
Den skjuter jäkligt bra med det mesta man matar den med, inga problem att plocka
Nice !
Sako Finnbear skrev:Sundan skrev:Sako Finnbear skrev:Tack!![]()
Nice !
Vad letar du främst efter för märke på 22:an?
Sundan skrev:Har funderat på Sako quaden så man kan ha flera kalibrar utan att ta plats,men även kollat på Anschutz,CZ,Tikka,och billigare märken som Marlin o Remington tex.
Halvautomat lär ju va svinkul,men repeter kanske har bättre precision och det är viktigast,att den skjuter bra så jag vet om jag gör rätt eller fel.
Får se vart det bär hän.
Sako Finnbear skrev:Sundan skrev:Har funderat på Sako quaden så man kan ha flera kalibrar utan att ta plats,men även kollat på Anschutz,CZ,Tikka,och billigare märken som Marlin o Remington tex.
Halvautomat lär ju va svinkul,men repeter kanske har bättre precision och det är viktigast,att den skjuter bra så jag vet om jag gör rätt eller fel.
Får se vart det bär hän.
Ja SAKO bössor brukar skjuta jäkligt fint. Nu är ju inte min en Quad, men den kan sägas
vara en föregångare till den, och den skjuter jäkligt bra.
Ja är det precision du jagar så hade jag helt klart en vanlig bultrepeter.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst