Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
jerico skrev:Vad upplevde du som största skillnaden mellan luft och krut?
börne skrev:Får man skjuta med High Velocity på BR tävling Nitro? Antar det finns regler för det.
Nitro skrev:börne skrev:Får man skjuta med High Velocity på BR tävling Nitro? Antar det finns regler för det.
Såvitt jag vet så är det fritt fram.
Men de snabba skotten brukar ju heller inte gå speciellt bra.
Testade några skott CCI Stinger idag 500 m/s men de spred typ 4cm på 50m jämfört med 1-2 cm med bra skott.
Nitro skrev:börne skrev:Får man skjuta med High Velocity på BR tävling Nitro? Antar det finns regler för det.
Testade några skott CCI Stinger idag 500 m/s men de spred typ 4cm på 50m jämfört med 1-2 cm med bra skott.
börne skrev:Nitro skrev:börne skrev:Får man skjuta med High Velocity på BR tävling Nitro? Antar det finns regler för det.
Kan ju va att du har match pipa, vet att Sigge63 & bojos nämnt detta att det fungerar inte i deras.
Kan säkert funka med pipan i min Tikka, får kanske prova, men till 50M ser jag ingen nytta med det, kanske om man ska skjuta på 200m.
Nitro skrev:börne skrev:Nitro skrev:börne skrev:Får man skjuta med High Velocity på BR tävling Nitro? Antar det finns regler för det.
Kan ju va att du har match pipa, vet att Sigge63 & bojos nämnt detta att det fungerar inte i deras.
Kan säkert funka med pipan i min Tikka, får kanske prova, men till 50M ser jag ingen nytta med det, kanske om man ska skjuta på 200m.
Vad jag hört och läst mig till så går Stinger för fort även i Jaktbössorna, passar inte bra med räffelstigningen vad jag hört.
Men det är ju fritt fram att prova, det är ett djädra drag i dem i vart fall.
Silwer skrev:Missförstår jag att .22lr vaonen tävlar ihop ned luftbössorna?
börne skrev:Nitro skrev:börne skrev:Får man skjuta med High Velocity på BR tävling Nitro? Antar det finns regler för det.
Sako Finnbear skrev:Vilken pipdiameter är det på din bössa? Min Varmint har 22mm cylindrisk pipa.
Nitro skrev:Sako Finnbear skrev:Vilken pipdiameter är det på din bössa? Min Varmint har 22mm cylindrisk pipa.
Min Anschutz M/54 är från -71 (en gammal matchbössa)
Tror pipan är också 22mm.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst