Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Sako Finnbear skrev:börne skrev:Jävla covid skit... vill ju testa härligheten nu, har inte pangat sedan i oktober![]()
Får dra dit nån dag under julen & hoppas det är folktomt & mangla iväg några hundra SK RM
Ja jag börjar också få skjutabstinens! Måste också ta en sväng till banan i jul med min 22:a.
börne skrev:Sako Finnbear skrev:börne skrev:Jävla covid skit... vill ju testa härligheten nu, har inte pangat sedan i oktober![]()
Får dra dit nån dag under julen & hoppas det är folktomt & mangla iväg några hundra SK RM
Ja jag börjar också få skjutabstinens! Måste också ta en sväng till banan i jul med min 22:a.
Men du kan ju i alla fall panga luft, nog inte poppis om jag gör det från balkongen mitt inne i Kristianstad. Hinner nog bara smälla ett par gånger innan det blinkar blått, har 400 meter till polisen
börne skrev:Jäkligt nöjd med hur det blev, nu lyfter man slutstycket med pekfingret då man ju får lite mer havstång med längre laddhandtag. Även känslan i slutstyckgången är bättre då styrhylsan i plast är utbytt mot en i aluminium.
Sako Finnbear skrev:Ja det funkar ju kalas med långt slutstyckshandtag på en "banbössa.
börne skrev:Sako Finnbear skrev:Ja det funkar ju kalas med långt slutstyckshandtag på en "banbössa.
Fast så mycket längre är det ju inte, kanske 10mm.
Sako Finnbear skrev:börne skrev:Sako Finnbear skrev:Ja det funkar ju kalas med långt slutstyckshandtag på en "banbössa.
Räcker tyvärr med det lilla extra.
börne skrev:Sako Finnbear skrev:börne skrev:Sako Finnbear skrev:Ja det funkar ju kalas med långt slutstyckshandtag på en "banbössa.
Räcker tyvärr med det lilla extra.
Ok... Ingen koll på jakt, det har aldrig intresserat mig.
Sako Finnbear skrev:Här är ju lite skoj man skulle kunna unna bössan.
börne skrev:Sako Finnbear skrev:Här är ju lite skoj man skulle kunna unna bössan.
Kollade på ett laddhandtag hos dom till min men tyckte inte det var bra utfört, bara en rundstav sen gängan. T1x har en mer komplex form för att passa slutstycket perfekt vilket HVHA har på sina precis som original, sen lite mer stil på knoppen.
Men ser kanske annorlunda ut på en Sako?
Synd det är så svårt att hitta prylar här hemma bara... men marknaden är väl för liten eller nåt![]()
Kan man polera titan, är helt okunnig på det materialet, det stör mig lite att det har en glaskuleblästrad gråare yta medan resten av slutstycket är polerat, vilket det inte var original så kanske matchar bättre då, men nu har jag ju polerat mitt
Sako Finnbear skrev:Ja jag kör enbart med femskottare i mina .22" bössor. Köpte ett tioskottare till .22lr,
men det bara strular...
jerico skrev:Jag tror att jag har stl fil på en sådan. Kollar när jag kommer hem så kan jag printa en till dig för plast och porto.
Sako Finnbear skrev:Det där var jävligt smart!
Skulle jag också kunna göra med mitt mag...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst