Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
soul skrev:Näe när man ser videoklipp efter videoklipp på folk som får eller nästan får revolvern i ansiktet så tror man ju att det är riktiga monsterevolvrar.
Har själv provskjutit en s&w 500 magnum och kom till samma slutsats som dig mamba.
soul skrev:Ja dåliga instruktörer + att de aldrig har skjutit pistol/revolver innan.
Ja 3" 44:an var ingen höjdare för den skotträdde iaf, första skottet brukade sitta fint i tavlan medans nästa satt i vallen under tavlan.
soul skrev:Ja 44mag är en trevlig kaliber, annars gör danwesson revolvrar i kalibern 445 super magnum. Det är en förlängd 44 mag. En klubbkompis har en sån, klart respektingivande pjäs.
Puttemjuk skrev:Jag skjuter 44 special(HN wadcutters) i min 6.5" M29. Precisionen är ypperlig och rekylen minimal, helt i klass med 38 wadcutters.
Jag har personbästa 288 på tävling med den. Har bara skjutit bättre med min k17 i kaliber 22lr. Otroligt tillfredsställande att läxa upp. 32 skyttar som får fusktolka upp sina träffar.
När jag är gubbsur tar jag med mig mina hetare laddade 44 special och skapar oordning bland alla skotträdda 32 skyttar...
Skickat från min SHIELD Tablet via Tapatalk
soul skrev:Tror inte den slår upp såå mycket.
Men den smäller rätt bra, inte lätt att stå i båset bredvid å försöka få till nån riktigt bra serie :D
Du får väl köpa dig nån riktig kanon, kan ju vara kul att ha haft om inte annat
Puttemjuk skrev:Jag skjuter 44 special(HN wadcutters) i min 6.5" M29. Precisionen är ypperlig och rekylen minimal, helt i klass med 38 wadcutters.
Jag har personbästa 288 på tävling med den. Har bara skjutit bättre med min k17 i kaliber 22lr. Otroligt tillfredsställande att läxa upp. 32 skyttar som får fusktolka upp sina träffar.
När jag är gubbsur tar jag med mig mina hetare laddade 44 special och skapar oordning bland alla skotträdda 32 skyttar...
Skickat från min SHIELD Tablet via Tapatalk
mamba skrev:
Haha! Rätt skojj att ibland vara den som skjuter grövst.Låter som en rätt trevlig laddning du har fått till. Vart köper man HN:s wadcutters ? Tänkte själv börja ladda specialladdningar nu då det inte alla gånger är så poppis att stå och blåsa magnumtrumma på magnumtrumma men är lite osäker på mängden krut. Hade tänkt köpa vihtavuori N340 eller N350 och har hört att jag skall ha lite extra eftersom jag kommer köra i magnumhylsor men vart än jag har frågat och läst har jag inte fått reda på "hur" mycket extra jag skall ha i. Har för övrigt hornadys handladdningsdata men de utgår från specialhylsor. Har du några tips ?
Puttemjuk skrev:mamba skrev:
Haha! Rätt skojj att ibland vara den som skjuter grövst.Låter som en rätt trevlig laddning du har fått till. Vart köper man HN:s wadcutters ? Tänkte själv börja ladda specialladdningar nu då det inte alla gånger är så poppis att stå och blåsa magnumtrumma på magnumtrumma men är lite osäker på mängden krut. Hade tänkt köpa vihtavuori N340 eller N350 och har hört att jag skall ha lite extra eftersom jag kommer köra i magnumhylsor men vart än jag har frågat och läst har jag inte fått reda på "hur" mycket extra jag skall ha i. Har för övrigt hornadys handladdningsdata men de utgår från specialhylsor. Har du några tips ?
På egen risk. Sportec har kulorna, 220 grain WC. Jag har mellan 7.2 och 7.7 grain VV340 med en OAL på 32,1mm. Det är bra fart i dom men inte alls som magnum. Snäll laddning runt 6,5 grain. Ska du ladda magnum är det runt 11 grain, kolla VV laddtabell.
Prova ner åt 6 grain och öka på 0,2 grain när det börjar sota. M29 trivs med lite fart på grejerna.
Har kört med VV320 också men gillar 340 mer.
Jag har köpt Starline hylsor 44 special så jag vet inte men kör med samma som special fast i magnumhylsa. Om den inte sotar och skjuter tätt så ligger du rätt, det tar tid att hitta rätt. Börja på min och ladda sedan 10 patroner och lägg på 0.2 grain och ladda 10 till osv tills du nått max enligt tabell.
Skickat från min LG-H815 via Tapatalk
Jazz skrev:Jo ladda med 340 och fyll patronen så är vi ett par forum deltagare mindre. Det enda sättet att ladda hårda magnum laddningar med vv är att använda 105 eller 110 krut ev även 120. Sedan så följ laddtabellerna så händer inget. 300 kruten är till moderata laddningar.
Bifogar även laddtabell: För att följa länken så måste du registera dig.
Jazz skrev:Jo ladda med 340 och fyll patronen så är vi ett par forum deltagare mindre. Det enda sättet att ladda hårda magnum laddningar med vv är att använda 105 eller 110 krut ev även 120. Sedan så följ laddtabellerna så händer inget. 300 kruten är till moderata laddningar.
Bifogar även laddtabell: För att följa länken så måste du registera dig.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst