Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
ogster skrev:Sök på Aguila super maximum så hittar du dom.
bjosse skrev:ogster skrev:Sök på Aguila super maximum så hittar du dom.
Jag tror att Vildsvin.se har dom. Jag köpte i vart fall ett gäng där. Snabba som tusan men kass precision åtminstone i min CZ
Frank69 skrev:bjosse skrev:ogster skrev:Sök på Aguila super maximum så hittar du dom.
Jag tror att Vildsvin.se har dom. Jag köpte i vart fall ett gäng där. Snabba som tusan men kass precision åtminstone i min CZ
Är det inte dessa du menar som har mycket lägre utgångshastighet? (1250fps istället för 1750fps)
För att följa länken så måste du registera dig.
Frank69 skrev:Tanken var lite att klämma upp en 22Lr i klass 3...
dvs 2,5gram kula och anslagsenergi vid 100m minst 200J
Men de får man visst själv tillverka... då inga 40grains kulor finns i de snabbaste...
(har ju inget behov av ovanstående, men vore ju lite kul om det fanns)
soul skrev:Frank69 skrev:Tanken var lite att klämma upp en 22Lr i klass 3...
dvs 2,5gram kula och anslagsenergi vid 100m minst 200J
Men de får man visst själv tillverka... då inga 40grains kulor finns i de snabbaste...
(har ju inget behov av ovanstående, men vore ju lite kul om det fanns)
Du har väl en pipbytare, då är det ju tämligen lätt. Bara att köpa en 22mag pipa.
Jazz skrev:Jodå volym räcker till men tyvärr så håller inte hylsan.
soul skrev:hade det varit möjligt att tillverka en sådan patron som är säker att skjuta i alla 22lr på marknaden så hade den redan funnits.
Bara7 skrev:Jag skall snart börja med småkaliber 22lr, finns det någon bra tabell mellan olika märken och modeller av patroner för att enkelt kunna testa och få tag i ny ammunition?
Bara7 skrev:Ja, det är de jag är rädd för att det blir till att testa sig fram.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst