Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Tomaz skrev:Jättetråkigt att vindvimplarna i Laxå var för undermåliga och fel placerade.
Tomaz skrev:Summa summarum...Tävlingen i Laxå var långt ifrån den perfekta bänkskyttetävlingen, men vi gjorde så gott vi kunde med dom begränsade resurserna och kunskap som fanns...mycket tid och förberedelser gick åt till att anordna denna tävling, men det det räckte tyvärr ändå inte till, ber om ursäkt för detta..
martinw skrev:Reklamplast=Kanalplast
Nitro skrev:Då det kan vara problem på vissa ställen att köra ner en pinne i marken pga. sten så kan det vara lämpligt att använda sig av ett hopfällbart notställ som även går att justera på höjden.
Detta var det billigaste jag kunde hitta.
För att följa länken så måste du registera dig.
Det blir en del pengar ifall man ska ha ett antal men för 79:- är det knappt lönt att bygga själv.
buggsson skrev:Det var ett helt OK pris tycker jag. Det ser dock lite "flimsigt" ut så jag tror det är klokt att fundera på att få till så att man kan hänga en tung sandpåse långt ner så att det inte tippar över när det blåser mkt.
Frank69 skrev:The Beef...
Du har nämnt det förr att du har material att visa upp...
och det är ju synd att det fortfarande inte har kommit mer material som vi kan använda oss av...
Att skriva vilket material och storlekar tar inte så lång tid... även en bild är ju relativt enkelt att lägga upp...
Klarar man inte det så går det att maila bilden till nån av oss aktiva... så hjälper vi med det.
Har ju själv tillverkat vindflaggor och har hållit mig till den variant som säljs till skjutbanor i Sverige:
För att följa länken så måste du registera dig.
Kanske de skiljer sig från de "Finska"... det vet vi ju inte förrän de presenteras...![]()
Så vi får ju bara hålla tummarna för att du snart bjuder på lite...
Frank69 skrev:Tomaz skrev:Jättetråkigt att vindvimplarna i Laxå var för undermåliga och fel placerade.
Då ni är bland de bästa i Sverige på att b.la sätta upp vindvisare så är det inget du behöver bekymra dig om.
Tror att alla tävlingsdeltagare var fullt nöjda med den arrangerade tävlingen.
Klubbarna har ju inte hur stora resurser som helst för att kunna preppa banorna...
De vindindikatorer The Beef länkade till kostar ju ca 700kr/st och behöver skytten 5st till en 25m bana så blir det ju 3500kr/bana.
Man kan ju lätt räkna ut att det inte är hållbart.
Så fort vi får en bra beskrivning på indikatorer, så kan vi ju så smått börja tillverkningen och kanske sätta som mål att 2015 så skall banorna ha dessa.
Kanske bör det tas ett riksomfattande beslut om de är sådana som vi vill ha på banorna...
ev så kanske en enklare modell med endast en vindvimpel också vara godkänd för att inte belasta föreningarna för hårt.
Som vi kör det nu så får skyttarna nöja sig med vårt ideella arbete, och där vi ofta själva står för kostnaderna.
På det SM som vi kommer att anordna kommer vi inte heller i dagsläget att kunna erbjuda skytten optimala förhållanden.
Men det kommer att bli så lika förhållanden som möjligt för alla skyttar, mer kan man inte begära.
buggsson skrev:Jag har svårt för vimplar. Tycker bara att de fladdrar runt. Föredrar nog antingen propeller eller mera likt vindflöjel. Allt efter tycke och smak.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster