Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
TraZe77 skrev:Tack för info. Jo jag har förstått att det generellt inte är något populärt gevär inom dessa kretsar. Lutar åt att det blir ett Weihrauch då jag väldigt gärna vill ha ett nytt gevär.
Leopold skrev:Efter SM nu senast så tycker jag det är dags för en liten utvärdering av regler & tavlor.
Mina intryck, väldigt enkelt:
- 25m-tavlorna enl internationellt snitt funkar fint. Inte varit med om att tolka poäng och den biten men som skytt funkar det fint även med 20 min per tavla med fjäderpang. Inga problem alls vad gällde detta. Känns som ett genomarbetat tävlingskoncept.
- 50m-tavlorna funkar däremot väldigt dåligt, såvida inte skytten har något typ av högförstorande målkikare eller att kikarsiktet fixar att urskilja dessa små .177-träffar i det svarta. Fullkomligt värdelös tavla för ändamålet anser jag, gravt handikappande att inte kunna se var man träffar med någorlunda enkelhet. En tavla med en betydligt mindre riktprick vore en given förbättring.
Tiden 30 min för 40 skott inkl sighters räcker gott även med brytpipa.
Färre skott per deltavla behövs dock, det ger alldeles för många hål i hål nu. Det blir omöjligt att tolka ocali_zalaya@hotmail.comh öppnar för problem.
XY1 skrev:Skjutbänkens framkant..halvgammalt dokument men gäller fortfarande tror jag..
För att följa länken så måste du registera dig.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst