Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Silwer skrev:Ser du målet så funkar det väl med den sådan tavla, om du inte klarr att kunna skjuta inom den tavelstorleken så käns utfallet ändå ganska ointressant imo.
Leopold skrev:Frank69 skrev:Lite back in business...
Vi kan ju låna lite från våra skyttekompisar i Holland...
För att följa länken så måste du registera dig.
Bra idé. Men går de att köpa? Det bör väl vara tavlor som är tryckta på riktig tavelpapp och ger prydliga och lättolkade hål.
buggsson skrev:Silwer skrev:Ser du målet så funkar det väl med den sådan tavla, om du inte klarr att kunna skjuta inom den tavelstorleken så käns utfallet ändå ganska ointressant imo.
Tror du de som tävlar på 600m och över ser sina träffar?????
Leopold skrev:Jag tänker i alla fall prova litet så fort tillfälle ges, om inte annat så för att se var träffläget ligger. Blir med den där AR1000 ca 20J och Crosman Premier Lite 0.51 gram .177. Borde funka.
guld_sven skrev:
Kan man ens idas lägga ner energi och skjuta med nått dyligt?
Möjligen hemma i trädgården på sin höjd!
Leopold skrev:Tror inte man kan se 100m-skytte utomhus med luftbössor som nybörjarskytte oavsett vad det är för vapen man skjuter med. Vissa vapen är kanske lämpligare än andra men ingen kan komma och påstå att det är "lätt".
Tomaz skrev:...så för mig var denna tavelstorlek lagom idag..
Tomaz skrev:Blev lite 100m skytte idag, eller 101m för att vara exakt...Blåsigt som vanligt i laxå, varje vimpel lyckades hitta en egen vindriktning samtidigt, så det var knepigt att läsa vinden bra. Min taktik blev att skjuta med magasin och skjuta rejält snabbt för att försöka hinna skjuta alla skotten i en serie under så lika vindar som möjligt.
FX Royale FT .22 i knappt 38J (FX ammo @ 270 m/s)
Bästa tavlan för dagen med 6st tioettor. Men vinden tog annars lätt med sig skotten ut i åttan...så för mig var denna tavelstorlek lagom idag..
Leopold skrev: Ser ut som en standard 25/50m pistoltavla precision men med tanke på att vi är i början på att utveckla denna klass så är det nog bra om alla helt enkelt berättar vad det är för tavla man skjuter på så att det inte råder någon tvekan.
vixen skrev:Jag använder dessa tavlor på längre avstånd, 40m +. Finns i olika storlekar och utföranden. Lätt att se i kikarsiktet var träffen tagit.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster