Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
buggsson skrev:[quote="KnivsöderJSB däremot...![]()
JSB Exact Heavy funkar bra i min licensfria HW 77'a, men gud vad flyers man får!
Jag fick låna en Steyr på den senaste bänkskyttetävlingen i Laxå. Där var inte vinden problemet utan JSB'na som spred sig nåt ruskigt!
Jag undrar hur den bössat hade skjutit om man haft FX eller AA's 4,52 att skjuta med? Åtminstone FX diaboler verkar ha en bättre kvalitet än JSB's egna.
Leopold skrev:Fruktansvärt bra! Är det med den där bössan som hittades i ett uthus och såg ut som att den blivit släpad efter en traktor genom matjord osv... ?
FX Maniac skrev:Leopold skrev:Fruktansvärt bra! Är det med den där bössan som hittades i ett uthus och såg ut som att den blivit släpad efter en traktor genom matjord osv... ?
Den var säkert lindat runt ett träd också...
Nitro skrev:Vad gör man åt hjärtslagen. På 25 märker jag inte så mkt av det, men på 50 viftar ju bössan friskt från ena kanten av nian till andra. Jag har provat med att knappt röra vid stocken med kroppen utan bara ögat i siktet och fingret på avtryckaren och sen finjusteringar med fingrarna, men det har blivit ännu sämre. Så för en bråkdels sekund är bössan stilla och det är väl mellan hjärtslagen och då försöker jag passa på, men det är inte lätt när man samtidigt ska kompensera för vinden.
buggsson skrev:Nitro skrev:Vad gör man åt hjärtslagen. På 25 märker jag inte så mkt av det, men på 50 viftar ju bössan friskt från ena kanten av nian till andra. Jag har provat med att knappt röra vid stocken med kroppen utan bara ögat i siktet och fingret på avtryckaren och sen finjusteringar med fingrarna, men det har blivit ännu sämre. Så för en bråkdels sekund är bössan stilla och det är väl mellan hjärtslagen och då försöker jag passa på, men det är inte lätt när man samtidigt ska kompensera för vinden.
Simultankapaciteten Nitro, simultankapaciteten. Det är bara till att öva så att du både kan kompensera för vind och hjärtslag. Vet andra som tagit upp det där med att skjuta mellan pulsslagen etc. Själv har jag inte blivit så förfinad ännu att jag märkt av min pulsslag.
Perkla skrev:buggsson skrev:[quote="KnivsöderJSB däremot...![]()
JSB Exact Heavy funkar bra i min licensfria HW 77'a, men gud vad flyers man får!
Jag fick låna en Steyr på den senaste bänkskyttetävlingen i Laxå. Där var inte vinden problemet utan JSB'na som spred sig nåt ruskigt!
Jag undrar hur den bössat hade skjutit om man haft FX eller AA's 4,52 att skjuta med? Åtminstone FX diaboler verkar ha en bättre kvalitet än JSB's egna.
Nu skall vi inte skylla på diabolerna så där rakt av. Det kan ha varit airsplittern som satt på pipan. De är tydligen inte helt problemfria så jag skall fixa till min vad det lider.
Nitro skrev:...
Ni som kör i fullfart, hur ser det ut med era flyers?
Leopold skrev:Nitro skrev:...
Som jag beskrev ovan. Nu kör jag iofs bara ca 80% av fullfart på AR1000 i 20 J men det ser likadant ut även i HW30s och FWB300s (fast långsammare såklart).
Nitro skrev:Leopold skrev:Nitro skrev:...
Som jag beskrev ovan. Nu kör jag iofs bara ca 80% av fullfart på AR1000 i 20 J men det ser likadant ut även i HW30s och FWB300s (fast långsammare såklart).
Undrar hur det är med dem som kör .22 i 35-50J
losdrivare skrev:Tycker det är häftigt bara det att ni klarar av att samla träffarna så bra att det ens är lönt att skjuta på en femprickstavla med ett 10J luftvapen på 50 meter utomhus! Själv brukar jag ta luftpistoltavlor eller de tolvringade enpricks med vit mittprick när det blir +40 meter...
Leopold skrev:Ibland blir man mörkrädd över alla små detaljer som måste stämma för att träffarna ska sitta mitt i prick... en lös stockskruv räcker tex långt för att allt annat ska bli betydelselöst.
Nitro skrev:Jag har inte chronat mina bössor så ofta men när jag gjort det, så kan det skilja 3-4 m/s mellan skotten.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster