Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
buggsson skrev:Jag har bara skjutit en BR-tavla (25 skott, 50m) med 16J bössan, vindstilla, ammo direkt från burken, och det var inte helt lätt kan jag intyga. Tavlan före 25m sköt jag PB så det var intet fel på vare sig bössa eller ammo, bara inte helt lätt med 16J (enligt mig).
Batistuta skrev:buggsson skrev:Jag har bara skjutit en BR-tavla (25 skott, 50m) med 16J bössan, vindstilla, ammo direkt från burken, och det var inte helt lätt kan jag intyga. Tavlan före 25m sköt jag PB så det var intet fel på vare sig bössa eller ammo, bara inte helt lätt med 16J (enligt mig).
Det är inte lätt med 38 joul och en gammal bössa, 16 joul borde bli minst dubbelt så svårt men det hade varit roligt och se några mer tavlor här
buggsson skrev:Batistuta skrev:buggsson skrev:Jag har bara skjutit en BR-tavla (25 skott, 50m) med 16J bössan, vindstilla, ammo direkt från burken, och det var inte helt lätt kan jag intyga. Tavlan före 25m sköt jag PB så det var intet fel på vare sig bössa eller ammo, bara inte helt lätt med 16J (enligt mig).
Det är inte lätt med 38 joul och en gammal bössa, 16 joul borde bli minst dubbelt så svårt men det hade varit roligt och se några mer tavlor här
Det kanske blir några bilder efter att jag har skämt ut mig i Laxå i helgen.
buggsson skrev: Tavlan före 25m sköt jag PB så det var intet fel på vare sig bössa eller ammo, bara inte helt lätt med 16J (enligt mig).
Batistuta skrev:Ingen mer som tränar på 50 meterKanske blir jag ensam
Nitro skrev:Batistuta skrev:Ingen mer som tränar på 50 meterKanske blir jag ensam
Jodå, men jag har bara fokuserat på 25 innan. Men känner att jag behöver träna en del inför 50m. Så idag blev det så och ni som tyckte att det var halvjobbigt med 16J och mer kan ju tänka hur det då är med 10J.
Bössan var inställd på 25m så det gick åt 3 inskjutningstavlor inte bara för siktet utan även veta ungefär hur långt ut jag behövde hålla i vinden och de tavlorna påminde om min gamla bössa på 25m som är såld sen länge![]()
Den enda trösten är att det är lika för alla.
Är det lugnt eller vindstilla så är det en sak, men med lite växlande vind 2-6 m/s som jag uppskattade det till idag så är det problem. Trots att jag inte tryckte av när det blåste som mest, så var jag ändå emellanåt ute och siktade bland 3-4 ans ring för att den skulle driva in i det svarta vilket den också gjorde med förvånadsvärt många skott. Men så fort man missbedömer så har man sina flyers som vinden drar iväg. Det är bara att fortsätta träna, då jag är övertygad om ifall det är blåsigt så är det den som tolkar vindarna bäst och vet hur mycket man ska hålla ut som kommer att lyckas bäst.
Bössa FWB 300S 10J med Leapers 8-32X56 (använde 20x)
JSB Exact 4,52
BR skytte på 50m.
10 bulor på varje tavla
För att följa länken så måste du registera dig.
buggsson skrev:
Varför använde du inte dina fina BSA Elite i stället![]()
![]()
Nitro skrev:Batistuta skrev:Ingen mer som tränar på 50 meterKanske blir jag ensam
Bössa FWB 300S 10J med Leapers 8-32X56 (använde 20x)
JSB Exact 4,52
BR skytte på 50m.
10 bulor på varje tavla
Batistuta skrev:För att följa länken så måste du registera dig.
Jag sköt en bänkskytteomgång på 23,5 meter med Typhonen som jag lägger upp på 25 meter träningstråden. Rätt roligt att vi växlade tråd idag
Nitro skrev:50m utomhus och 10J känns långt om man ska samla 10 skott på en enkrona,
gubbe skrev:Nitro skrev:50m utomhus och 10J känns långt om man ska samla 10 skott på en enkrona,
Tror inte man ska förvänta sig det.
Tycker dina tavlor är mycket bra om man räknar bort två skott.
Leopold skrev:Fruktansvärt bra! Är det med den där bössan som hittades i ett uthus och såg ut som att den blivit släpad efter en traktor genom matjord osv... ?
Nitro skrev:... till och med skjuten med småsten genom pipan när skotten var slut haha. Den har även blivit släpad i matjord när grabben var liten och inte orkade lyfta den, tappat i golvet osv. alltså riktigt misshandlad.
AlfredH skrev:gubbe skrev:Nitro skrev:50m utomhus och 10J känns långt om man ska samla 10 skott på en enkrona,
Tror inte man ska förvänta sig det.
Tycker dina tavlor är mycket bra om man räknar bort två skott.
Då ska du få se mina tavlor som jag sköt ikväll som jag också sköt på 50 m med en 40 år gammal bössa
Batistuta skrev:Ni är grymma bägge två. Alfred o Nitro, 50 meter o 10 joul![]()
![]()
![]()
Vilka klasser ska ni tävla på sm i Vittsjö så jag kan undvika att bli utklassad helt och hållet
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst