Många bössor blir det...

I denna kategori talas det om luftvapen i form av fjäder & gasfjäder drivna luftgevär

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Många bössor blir det...

Inläggav Tomaz 12 sep 2008, 22:40

Jag impulsköpte ju en Walther LGR häromdagen, gillade bössan från första stund, och sen ännu mer för varje skott jag sköt..
Eftersom jag blev så kär i bössan så var planen att behålla den trots ansträngd budget för luftvapeninköp...
Vad....händer....då....????
Jooo....En ny unik drömbössa dyker upp igår!!!

Jag slängde mig genast i bilen och körde drygt 20 mil tur och retur och kom hem med en Anschutz LG380 LK (running target modell)

Mycket sparsamt använd, fin valnötsstock och helt felfri blånering...

Förutom stocken så skiljer den sig från den vanliga 380 genom att den har en inbyggd justerbar kilbas för kompensering av barrel droop, laddlucka på vänster sida, pipförlängare som påskruvad ger en totallängd på 130cm, vikt 4,4kg, träbakkapp, direkttrycke, och en finurlig makkapär för torrträning (en ändstycke med avluftningshål och en slang som går ner i pipan, som skruvas på mynningen..).

Mycket dåliga bilder som inte gör bössan rättvis, men ungefär så här ser den ut...

(Är det verkligen ingen på forumet som vill köpa Walthern? Den åkte i alla fall ut på blocket nu, men säljer den hellre till en luftvapenentusiast på forumet...)

För att följa länken så måste du registera dig.

Användarvisningsbild
Tomaz

Tack utdelade: 945 gång
Tackad: 1311 gånger i 481 inlägg
Skytteklubb: Forshaga
Luftvapen favorit: Steyr LG110 FT

Inläggav buckshot2000 12 sep 2008, 23:10

Airgunjunkie !
*Jag förstår inte att ironi fungerar dåligt på internet*

Användarvisningsbild
buckshot2000

Tack utdelade: 10 gång
Tackad: 30 gånger i 26 inlägg
Skytteklubb: Laxå Skytteförening

Inläggav G0LI4T 13 sep 2008, 00:21

Damn Tomaz :)

Du är ju värre än mig...

Jag måste rensa skåpen ett tag här hemma , för att få plats med nya "vill ha köp"

Grattis till en riktigt trevlig klenod :)

Den platsar fint in bland dina andra dyrgripar ....
Bild
G0LI4T

Tack utdelade: 15 gång
Tackad: 70 gånger i 44 inlägg

Inläggav Luigi 13 sep 2008, 08:57

Nu igen... :wink: :)

Den ser bra ut.
Användarvisningsbild
Luigi

Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 9 gånger i 8 inlägg

Inläggav bjornp 13 sep 2008, 10:29

Snygg bössa. Visst skulle man vilja ha Waltern men familjen påstår att dom vill ha mat istället. Dom har ingen känsla för vad som är viktigt här i livet. :(
Björn
bjornp

Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Inläggav Micke 13 sep 2008, 11:35

Grattis Tomaz! Skulle själv vilja ha en 380...

Har kollat den senaste tiden på egun och kan konstatera att de är inte direkt sällsynta, men ovanliga. Till skillnad från FWB och Diana som det finns massor av.
De två som sålts de sista månaderna har gått för 152 resp. 272 Euro. Ett finns ute nu, vilket är ganska muggigt (rost och ytskador), priset är uppe i 140 Euro, och det är 7 dagar kvar på auktionen.
Skulle misstänka att ett 380 i fint skick betingar ett pris på 3-500 Euro i Tyskland. Är det med lite speciellt, som ditt verkar vara, kanske något mer.

/ Micke
Diana 75, Diana 60, 10.5cm kanon (strv 102)
Användarvisningsbild
Micke

Tackad: 27 gånger i 22 inlägg
Skytteklubb: Östhammars skytteförening
Luftvapen favorit: Diana 60

Inläggav Tomaz 13 sep 2008, 18:58

Micke skrev:Grattis Tomaz! Skulle själv vilja ha en 380...

Har kollat den senaste tiden på egun och kan konstatera att de är inte direkt sällsynta, men ovanliga. Till skillnad från FWB och Diana som det finns massor av.
De två som sålts de sista månaderna har gått för 152 resp. 272 Euro. Ett finns ute nu, vilket är ganska muggigt (rost och ytskador), priset är uppe i 140 Euro, och det är 7 dagar kvar på auktionen.
Skulle misstänka att ett 380 i fint skick betingar ett pris på 3-500 Euro i Tyskland. Är det med lite speciellt, som ditt verkar vara, kanske något mer.

/ Micke

Begagnade tävlingsvapen ska man inte köpa i Tyskland, de är billigare i Sverige.
Det finns gott om gamla tävligsvapen i Sverige, det svåra är bara att hitta de privatägda, knappt skjutna och således i kanonskick...
380 finns inte så många av som 300S, men det dyker upp då och då på begagnatmarknaden, men oftast inte i valnöt och är ganska slitna.

Och är man ute efter en running target modell av någon av dessa gamla fjäderbössor, så får man leta mycket länge, för de exicterar egentligen inte på begagnatmarknaden, speciellt inte orörda exemplar, eftersom running target bössorna är oftad moddade och filade på en hel del..På 6år av flitigt scannande på begagnatsidor, så har jag bara sett 2st, en 300S RT (som gick på tradera för drygt 6000kr) och min Anschutz som jag hittade på blocket i förrgår...Jag har tidigare tom annonserat under köpes på sportskyttesidor där det borde dyka upp, men utan resultat.
Användarvisningsbild
Tomaz

Tack utdelade: 945 gång
Tackad: 1311 gånger i 481 inlägg
Skytteklubb: Forshaga
Luftvapen favorit: Steyr LG110 FT

Inläggav ogster 13 sep 2008, 19:09

Jag bytte bort min gamla 380, tror den "grabben" fortfarande har den kvar.
Kan kanke va värt att slå en pling å se ifall man får köpa tillbaka den då jag vet att den endå inte används...

Har för mig jag gav 1200kr för den å då var den i bra skick!
Användarvisningsbild
ogster

Tack utdelade: 8 gång
Tackad: 134 gånger i 111 inlägg
Luftvapen favorit: Fx Airguns

Återgå till Luftgevär (Fjäder & Gasfjäder)