Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
kalln skrev:Grattis din lyckost![]()
önskar jag kunde ge info ang s/n och tillverkningsdata...
skulle oxå vilja veta om det finns nåt ställe man hittar sånt ang HW....
Daniel skrev:weihrauch NO1 du får gärna skriva en liten recenssion så alla kan ta del av vapnets egenskaper
weihrauch NO1 skrev:Daniel skrev:weihrauch NO1 du får gärna skriva en liten recenssion så alla kan ta del av vapnets egenskaper
weihrauch NO1 skrev:Nu är ett stycke hw95 inköpt! Mycket vacker bössa![]()
Nu är jag nyfiken på vilket datum min bössa är tillverkad serienr 1689894
Någon som vet hur man tar reda på det eller kanske någon som är sugen på att ta reda på det
zeke-cool skrev:weihrauch NO1 skrev:Nu är ett stycke hw95 inköpt! Mycket vacker bössa![]()
Någon som vet hur man tar reda på det eller kanske någon som är sugen på att ta reda på det
Skulle inte du köpa ett Bsa XL Lightning när du fick lön![]()
![]()
weihrauch NO1 skrev:zeke-cool skrev:weihrauch NO1 skrev:Nu är ett stycke hw95 inköpt! Mycket vacker bössa![]()
![]()
![]()
![]()
Skämtar du?
Xl lightning? hahahaha
Då är jag hellre utan bössa!
Skulle aldrig falla mig in att köpa en engelsk bössa!
Tyska weihrauch är och förblir världens bästa fjädervapen och den eller dom som tycker nått annat tycker fel!
Daniel skrev:weihrauch NO1 skrev:zeke-cool skrev:weihrauch NO1 skrev:Nu är ett stycke hw95 inköpt! Mycket vacker bössa![]()
![]()
![]()
![]()
Skämtar du?
Xl lightning? hahahaha
Då är jag hellre utan bössa!
Skulle aldrig falla mig in att köpa en engelsk bössa!
Tyska weihrauch är och förblir världens bästa fjädervapen och den eller dom som tycker nått annat tycker fel!
Ja okLite grovt och agressivt uttryckt kanske av mig. Jag säger så här då. Jag har haft ett antal Bsa och passning och finish har varit medioker. Möjligt jag har fått måndagsexemplar men jag har aldrig upplevt några missbildningar på någon weihrauch någonsin. Därför jag är anti bsa.
din åsikt. det är säkert många som håller med , men det är fortfarande bara en åsikt.
Daniel skrev:okey bättre uttalat, men att säga såhärTyska weihrauch är och förblir världens bästa fjädervapen och den eller dom som tycker nått annat tycker fel!
att säga att någon har fel bara för att han har andra åsikter än dig
vill du uttrycka dig på det viset så skriv gärna att det är en åsikt från din sida och inte som att det är ett påstående. det kan reta upp folk som har andra favoritmärken
Silwer skrev:Att HW framhålls så mycket här i landet beror på att de legat vettigt i pris jämfört med konkurrenterna.
Det gör att många köpt dessa, dessutom är de inte dåliga om än lite fyrkantiga designmässigt, men de har ju 97K tex som är mycket snygg.
Men att säga att de är världens bästa fjädervapen, tja jag vet inte, de kanske totalt sett är mest kompletta med modeller.
Men det finns vackrare bössor och starkare bössor osv, så allt beror på vad man menar med "bäst".
Jag har definitivt hellre en BSA bössa än ingen alls, och jag har en som jag haft sen slutet av 80-talet med.
Jag menar säg om Air Arms proelite eller TX200HC att de är skit, finns inte snyggare fjäderbössor, Jämför mot HW95 liksom, så kunde jag skriva om jag var ful i mun![]()
Och ja även BSA brytpipor ser snyggare ut än HW95 imho, däremot så har BSA aldrig fått till det där med trycket riktigt bra, kanske främst på att BSA vapen utmynnar från jaktvapen främst medans tyska vapen utgår från målskytte och inte har haft jakt som syfte med sina vapen.
Det är 2 skolor kan man säga.
Patrik skrev:Åter till ämnet nu..
weihrauch NO 1 så det blev en 22:a, kanske du kan göra en bra recention
på ditt HW95 så slipper jag![]()
Jag har ännu inte hunnit komma ut och provat mitt...
Återgå till Luftgevär (Fjäder & Gasfjäder)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster