Önskar rådgivning med nyköp av gevär

I denna kategori talas det om luftvapen i form av fjäder & gasfjäder drivna luftgevär

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Önskar rådgivning med nyköp av gevär

Inläggav kari 23 jul 2009, 08:14

Ingen jag känner har fått "ritning" eller sprängskiss med på köpet.
men du behöver INTE plocka i sär den på första taget, :| rekomenderas inte
kari

Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg
Skytteklubb: Onsala luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: T16 whisper

Inläggav Dudda 23 jul 2009, 13:38

Ok, ska lära mig lite hur den är att skjuta med också, sen blir det nog till att borra lite i framtiden :)
Walther lgv .177
Användarvisningsbild
Dudda

Tack utdelade: 190 gång
Tackad: 96 gånger i 83 inlägg
Luftvapen favorit: Air Arms

Inläggav Dudda 20 aug 2009, 15:43

Kan tillägga att det hade inte alls varit dumt om Fx hade skickat med en ritning då min bössa ej var monterad korrekt vid leveransen. jag fick lossa pipan och dra ut den ca 2 mm plus centrera den för att få i magasinet men också för att få jämnare effekt.
Det var inte så värst svårt att ta upp den i full fart heller men som sagt, det hade känts bra om man som kund kan få en skiss eller likn på vilka delar som slits och vad man ska se över mm. Kommer nog inte att rekommendera någon att köpa en Fx faktiskt, känns som riktig låg kvalité och dålig kontroll. Nu är jag dock mycket nöjd med precisionen och farten, men ska man verkligen behöva mecka så mycket med ett nytt vapen för att det över huvudtaget ska fungera?
Walther lgv .177
Användarvisningsbild
Dudda

Inläggav Skogshuggarn 20 aug 2009, 15:56

Hm,,Om de utbildade montörerna och de som efterkontrollerar vapnen på Fx fabrik inte lyckas så bra med att montera ihop sina vapen , så kan man verkligen undra hur det är med logistiken ,,,kan man lita på att ritningen eller skissen skulle vara korrekt till din bössa ? ja vem vet ! :wink:

Kan berätta att Fx inte är ensamma on måndagsexen ,,Hatsan tillverkar oxså bössor på måndagar,,,har jag märkt !!

S
Användarvisningsbild
Skogshuggarn

Tack utdelade: 22 gång
Tackad: 78 gånger i 42 inlägg
Luftvapen favorit: FwB 150

Inläggav Dudda 20 aug 2009, 16:17

Sant som du säger. Jo det har jag också hört men det är ju så tråkigt. Kommer nog som sagt att kika på något annat märke i framtiden. Jag var helt ny på detta med PCP och tyckte att Fx verkade bra då det fanns mkt kunskap på forumen. Tacka gud för det för annars hade jag aldrig fått rätt på min bössa. Funderar på två nya bössor och då blir det en hw97 som det var tänkt från början och som PCP blir det nog en Theoben, de verkar mkt fina.

Ha det gott
Walther lgv .177
Användarvisningsbild
Dudda

Inläggav trident01 29 aug 2009, 19:57

Dudda skrev:Jaha, fick ångest av all väntan och imorgon hämtar jag istället ut en fx whisper .22, med alla tillbehör :) Känns riktigt skönt att äntligen få något nytt att skjuta med... Det enda tråkiga är att jag verkligen ville prova hw97an efter all den fina kritik den får. Kanske får bli en sån i höst fast som .177a.

Vet någon om man får med ritningar på bössan så man vågar meka o smörja in allt som det ska?

Varför köpa 97k som .177:a :?: då man har betydligt mer nöje av .22:an alla kategorier... Som att bygga en A-traktor av en Porche med samma försäkringspremie som en dito i full fart, finns ingen anledning då pengarna är de samma:roll:
Man kan inte ha för många .22:or så är det bara :smt035
De .177:or jag har ligger och suger åt sig damm iväntan på ett lämpligt antikvärde :lol:
Hw97K .22
Webley Tracker deluxe .22
Bsa Lightning Xl .177
Yunker 3 .177(Ak74M)
Sheridan L-pistol .177
Bild
--------------------------------------------------------
Grundare av Hw97k-klubben
trident01

Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg
Skytteklubb: Piteå Luftvapen Klubb
Luftvapen favorit: HW97K

Föregående

Återgå till Luftgevär (Fjäder & Gasfjäder)

| | |likartade trådar| | |