Anonymous

Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Batistuta skrev:Kikarsiktet som följer med är inte bra. Jag fick med samma när jag köpte min HW 35E därifrån för några år sedan. Den åkte bort rätt snabbt.
Ljuddämpare fick jag också med vid samma köp och på en 10 joules bössa gör det noll skillnad i ljudstyrkan. Och kan vara olaglig i Sverige. Därom tvistar de lärda.
Sako Finnbear skrev:Batistuta skrev:Kikarsiktet som följer med är inte bra. Jag fick med samma när jag köpte min HW 35E därifrån för några år sedan. Den åkte bort rätt snabbt.
Ljuddämpare fick jag också med vid samma köp och på en 10 joules bössa gör det noll skillnad i ljudstyrkan. Och kan vara olaglig i Sverige. Därom tvistar de lärda.
Jo ljuddämpare är licenspliktig vapendel i Sverige. Vet inte om det är möjligt att få licens
på en till luftvapen, men t.e.x till .22lr är det i princip omöjligt.
Batistuta skrev:Sako Finnbear skrev:Batistuta skrev:Kikarsiktet som följer med är inte bra. Jag fick med samma när jag köpte min HW 35E därifrån för några år sedan. Den åkte bort rätt snabbt.
Jo ljuddämpare är licenspliktig vapendel i Sverige. Vet inte om det är möjligt att få licens
Problemet med lagstiftningen är ju att det säljs massvis med ljuddämpare till airsoft. Lagligt eller inte men ingen säger nåt där vad jag förstår.
För att följa länken så måste du registera dig.
De finns i alla varianter och en del är av metall.
Batistuta skrev:Sako Finnbear skrev:Batistuta skrev:Kikarsiktet som följer med är inte bra. Jag fick med samma när jag köpte min HW 35E därifrån för några år sedan. Den åkte bort rätt snabbt.
Problemet med lagstiftningen är ju att det säljs massvis med ljuddämpare till airsoft. Lagligt eller inte men ingen säger nåt där vad jag förstår.
För att följa länken så måste du registera dig.
De finns i alla varianter och en del är av metall.
Air skrev:Man bör vara försiktig dämparen från Sportwaffen brukar vara HW dämpare el. liknande.
Det är en dämpare för luftvapen änvänds den på krutvapen en stund så förstör man den.
Men kan bli svårt att förklara om någon myndighetsperson frågar.
Annars tillverkas många luftvapen nu med från fabrik korvar fram fast monterade sålda
i butik som har både dämpande ibland sk kompensator funktion el längre shroud.
Det kan bli lite jobbigt om någon frågar som inte vet något om luftvapen.ÅHhhh har du
ljuddämpare suck bara att sätta igång o förklara igen.
Fin finish och bra dämpning!
Återgå till Luftgevär (Fjäder & Gasfjäder)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster