Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
vettedax skrev:Hade varit intressant om nån här på forumet tunade en sån bössa för en seriös utvärdering
vettedax skrev:Jo men jag menar. HATSAN gör ju mängder av modeller .... nån måste väl va bra ?
Stinsen skrev:vettedax skrev:Hade varit intressant om nån här på forumet tunade en sån bössa för en seriös utvärdering
Det hade varit men rolig grej.
Jag köpte faktiskt en hatsan 135 för ett litet tag sen men den åkte tillbaka för att finishen var så extremt dålig. Repig blånering och fläckig kolv, från limrester gissar jag.
Den såg ut som att den skumpat runt på en pickis i några år.
Hatsan är för dyra för vad de är, i Sverige åtminstone.
Lycka till med din Hw97! Vilken kaliber blev det?
Stinsen skrev:Ja säkert. Jänkarna gillar ju dem.
vettedax skrev:Skratt., medlem i Nato blir en skattehöjning som heter duga..
vettedax skrev:Jag är inte emot att gå med i Nato... Det är skattehöjning en jag är emot.. Vi betalar redan nu ca 60 % i skatt.. Det räcker nu.
vettedax skrev:Finns en HW 97 4,5 på tradera nu som kan va ett klipp...
Chris skrev:vettedax skrev:Finns en HW 97 4,5 på tradera nu som kan va ett klipp...
det lär nog inte bli ett klipp
Luftpangarn skrev:@hoods Vad fick dig att vilja köpa denna Hatsan bössa? Var du nyfiken på vad man kan få för 1600kr?
Min erfarenhet från andra branscher, är att i lågprissegmentet är spridningen i kvalitet jättestor. Man kan göra klipp, eller få skit.
Jag har varit/är jättesugen på en bössa från turkiska KRAL, enbart på grund av stockens utförande. Den är dessutom av valnöt. Prismässigt i samma klass som ditt Hatsan,
Av olika skäl har det inte blivit av, och dessutom är hela kornarrangemanget skitfult och av plast. Denna fjäderbössa är dessutom tänkt att skjutas i 40J! Hur f-n den beter sig i 10J kan man ju undra. (Tydligen är det rena styrketräningen att spänna upp den i original 40J. Förvånar mig inte.)
Jag tror det nog är lika bra att jag inte köpt den. Finns nog bättre / rimligare bössor att prioritera. Som tex en HW57. Eller en Walther bygelrepeter + passande tidstypiskt dioptersikte. Det blir inte billigt... men bör ge mycket, mycket bra precision.
Vi har alla våra ideer. Så återigen, vad drev dig till Hatsan inköpet?
hooods skrev:Lever egentligen efter mottot "buy once, cry once".
Återgå till Luftgevär (Fjäder & Gasfjäder)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster