Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Japp, och behändighet.
Fjädern skrev:Har tänkt korta pipan något.
Captain Beefheart skrev:Japp, och behändighet.
Får man fråga vad du ska ha det till? Med tanke på din tidigare ton här på forumet så börjar det lukta lite "troll" ... Men du kan ju visa att du är seriöst intresserad av luftvapen och skytte genom att svara på min fråga.
Hoppas detta har avtrollat mig i dina ögon?
Fjädern skrev:Captain Beefheart skrev:Japp, och behändighet.
Får man fråga vad du ska ha det till? Med tanke på din tidigare ton här på forumet så börjar det lukta lite "troll" ... Men du kan ju visa att du är seriöst intresserad av luftvapen och skytte genom att svara på min fråga.
Troll & ton:
Har hållit på med skytte i hela mitt liv. Både pistol & gevär. Mycket handladdning & kulgjutning.
Dock bortsett från ungdomen (Tracker.22 & Eclopse .25) helt nyligen snavat in på luft. Fick en impuls & köpte en HW97k. Blev helt tagen av vad roligt jag tyckte detta skytte/pyssel var. En nytänning i livet via denna ålder. Fixade fjäder press. Kronograf & massor med ammo i .22 & .177 för att pröva ut vilken som går/gick bäst. Fick min morfars Diana 35 från 50-talet som jag helrenoverade. Var ju lika kul att skjuta med den. Lite låg kolvkam för kikare. Farligt trycke om man justerar den för tight. Uppskattade hw97 konstruktion. Mycket återfinns i 35;an + trevlig/vacker valnötskolv. Hastighetsintresset kom vid testandet av olkia kulor. Stor skillnad vid samma vikt men olika märken. Också av inställningen att ett vapen har designats för en viss hastighet/J så är det där den vill vara.
Jag skjuter bara hemma & bara för nöjes skull. 2st banor inne: garaget 6m. Genom huset när frugan inte är hemma, 14m. På tomten med tyg i kulfånget ~17m. Skulle vara väldigt kul att prova på längre håll. Har dock inget intresse av att bli aktiv medlem igen. Har gjort mina +20år med pistolskytte.
Hittade detta forum och tänkte: måste ju vara jättetrevligt att ventilera min nyfunna hobby där. Bemötandet har dock varit allt annat än underhållande. Besvarande av frågor aldrig ställda. Skepcis. Argumetation när jag bara har försökt informera om något. Funderar seriöst på att sluta med detta forum. Jag har ju så mycket kul med min nya hobby och tänker inte låta detta förstöra det.
Hw35 ska bli jättekul att få hem. Ska oljebona. Hawke 1dels fäste + 2-7*32. Inga öppna riktmedel. Tyckte Dianan blev lite ”pinnip” utan öppna därför pipvikt till hw35. Tycker också 47 resp 48cm pipa onödigt långt. Hade därför en förhoppning om att ta ner längden något.
Här är forumet bra: förstått att det kanske inte är helt lyckat. Hade dock klarat mig utan attityden.
Hoppas detta har avtrollat mig i dina ögon?
Forumet verkar döende. Fungerar knappt. Bara ett fåtal aktiva stofiler. Vi får se vart det barkar.
Med vänlig hälsning,
Per
Fjädern skrev:Valnöten avsåg hw35;an. Bild på Dianan finns i tråden: datering Diana 35.
vettedax skrev:Du får visa bilder när du får den.
vettedax skrev:Vilken pipvikt är det?
vettedax skrev:Hw är fina bössor, det enda jag stör mig på är att avtryckaren sitter lite väl långt fram på allihop, jag har monterat setback trigger på alla utom den nya.
Men såg förut att jag har en kvar i garaget, det blir stor skillnad enligt mig.
Fjädern skrev:vettedax skrev:Hw är fina bössor, det enda jag stör mig på är att avtryckaren sitter lite väl långt fram på allihop, jag har monterat setback trigger på alla utom den nya.
Men såg förut att jag har en kvar i garaget, det blir stor skillnad enligt mig.
Jag har märkt det! Var får man tag på en sådan? Jag kunde också skaffat låga fästen till 35+35. 97 skulle nog höga varit bra… nu är det iaf samma höjd på alla 3…
Några kulor till:
Dog Match (ap-gamla, oxiderade) ~7.7gr 259.5m/s
H&N Final Match Heavy 8.18gr 253.6m/s
Gamo Pro Magnum 7.78gr 248.1m/s
Diana Magnum 8.52gr 251.8m/s
QYS Training Grade 8.18gr 259.1m/s 17.81J
H&N Sniper Light 7.41gr 268.5m/s
vettedax skrev:Beställde på rhowan ingenering... Men det finns flera tillverkare om du kollar...
vettedax skrev:men dyra som skam.
börne skrev:vettedax skrev:men dyra som skam.
Ja men deras prylar är riktigt fina med perfekt passform![]()
Kollade & det verkade ju vara en barnlek att byta, men behöver man justera trycket efteråt, mest den stora skruven då man ju tar bort den antar jag?
vettedax skrev:Har för mig det låg på 1200 gram.
börne skrev:vettedax skrev:Har för mig det låg på 1200 gram.
Oj... Det är ju enligt min smak asmycketJag ligger på mellan 200 - 350 gram på alla mina bössor, Tikkan är den med 350 gram, luftbössorna ligger lägre. Hoppas man kan justera ner det mycket då om det är så pass mycket original.
Återgå till Luftgevär (Fjäder & Gasfjäder)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst