dåligt

I denna kategori talas det om luftvapen i form av fjäder & gasfjäder drivna luftgevär

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: dåligt

Inläggav Sandstig 25 apr 2009, 10:57

Har ägt en Hatsan 135 .22 och kan bara konstatera att för dom pengarna kan man få väldigt mycket bättre och framför allt säkrare gevär, min slog ihop när jag höll på att ladda den och var bara rena turen att jag inte blev av med ett finger! Sålde den till mästarfixaren Grövsten på andra forumet som byggde om _allt_ och rätade ut pipan och nu skjuter den bra och lämnar 38J. Men då är verkligen allt ombyggt!
FX Royale .22 - Clearidge RM 3-9/32 (38.00J)

Onsala Luftgevärsklubb
Stenungsunds PK
Sandstig

Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 4 gånger i 4 inlägg
Skytteklubb: Stenungsunds Pistolklubb, OLK
Luftvapen favorit: FX Royale

Inläggav Butt 20 maj 2009, 19:06

Har en Hatsan 75, 5.5mm (SAS) , sprittny direkt ur kartongen träffade jag en öl burk 45m bort,
bytte sen fjädern till original fjäder och monterade på kikarsiktet, när jag skjuter på måltavlor 35m avstånd, så sprider det bara ca 5cm.. börjar klara av att hantera rekylen.. krävs mer av skytten att skjuta med vapen som har rekyl.. rekyl är en del av sporten ;)
Butt

Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Luftvapen favorit: Hatsan 75

Inläggav marhol 20 maj 2009, 20:59

Ja trots den skit som jag har skrivit om min H55:a så får jag faktiskt säga att jag inte minns precisionen som något problem.
Men att den föll isär när man pangade och att det inte ens hjälpte med locktite på skruvarna, DET var ett problem för mej
...det blev ju inte bättre av att det blev gängpajj på vissa skruvar av rekylen.
Ganska synd igentligen att det blev på det viset för jag vill minnas att den var kul att skjuta med när grejerna satt ihop.
Bra fart i bössan var det oxå trots 10J fjädern.

Missförstå mej inte nu för jag tvivlar inte en sekund på er som klagar på precisionen... :wink:
Med blod står det skrivet att dåden i livet blir andens slutgiltiga dom. / Pär Hulkoff

Kolla! Kolla! Jag har fullt på bilen i grejor! / Laserturken
Användarvisningsbild
marhol

Tack utdelade: 15 gång
Tackad: 55 gånger i 46 inlägg
Skytteklubb: Uddevalla SKG

Föregående

Återgå till Luftgevär (Fjäder & Gasfjäder)

| | |likartade trådar| | |