Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Johnny skrev:Jag har Lonestar reggad för jakt men föredrar att i första hand använda 22 LR utom där det av praktiska orsaker är helt omöjligt.
G0LI4T skrev:
...
Det blir kanske lite för lite vikt att trycka iväg för en fullpower fjäderbössa.
Då spelar de ju ingen roll om kulbanan är rak, om bössan blir bångstyrig.
...
npaulsson skrev:G0LI4T skrev:
...
Det blir kanske lite för lite vikt att trycka iväg för en fullpower fjäderbössa.
Då spelar de ju ingen roll om kulbanan är rak, om bössan blir bångstyrig.
...
Det var där någonstans jag också hamnade i mina tankebanor. M.a.o., så långe jag kör otunat bör .20 inte vara helt hopplöst. Inte lika bra som .177 kanske men förmodligen bättre än .22. Om och när bössan blir tunad bör .20 har bättre förmåga att ta hand om det extra trycket än .177 utan att bössan börjar leva runt eller kulan wobbla.
Sedan jämförde jag bara för skoj skull kalibrarna för FT Trophy :
5.0mm, 0.74g => relation massa/diameter = 0.148
5.5mm, 0.95g => relation massa/diameter = 0.172
/Nils
robban f skrev:Tuning kit beställt från engelska sidan, v-mach från steve pope =)
npaulsson skrev:robban f skrev:Tuning kit beställt från engelska sidan, v-mach från steve pope =)
Var hittade du det? Jag har bara sett kit för .177 och .22.
/NIls
scratch skrev:
Detta sköt jag idag sittande med stöd med min hw97 på 10m med JSB express i 280m/s
För att följa länken så måste du registera dig.
Så hade jag valt en HW97 eller någon annan underspännare som ligger mellan 16-19J så hade jag lätt valt .177 detta fungerar nämligen enligt min åsikt väldigt väldigt bra!
scratch skrev:
Detta sköt jag idag sittande med stöd med min hw97 på 10m med JSB express i 280m/s
Så hade jag valt en HW97 eller någon annan underspännare som ligger mellan 16-19J så hade jag lätt valt .177 detta fungerar nämligen enligt min åsikt väldigt väldigt bra!
G0LI4T skrev:scratch skrev:
Det är just det jag menar.
Sittande med stöd säger inget annat än att bössan har bra egenpresition.
Hur beter den sig stående utan stöd ?
Många bössor presterar mycket bra med stöd men är rent förjäkliga att få till täta träffbilder med om du tar bort stödet.
De fullfarts fjäder .177 jag testat har alla varit betydligt mer svårskjutna än samma bössa med grövre kaliber.
Så scratch hål i hål bild säger igentligen ingenting annat än att hans bössa har grymt bra egenpresision.
hur den sedan presterar ute på banan är en helt annan sak.
Återgå till Luftgevär (Fjäder & Gasfjäder)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster