Cometa 50 är väl den som är liten upplärnings bössa med 32 cm mellan avtryckare och
bakkappa kolvlängd som diana 23. Jo när jag förlängde SPA B1-1 bössorna första var ok men andra var torrsprickig har bild på skanner av det jag är ju inte luft böss samlare jag fixar de två andra Diana 23 och SPA B1-1 de blir mer en bössa kostar med kikarsikte och fästen. skulle varit i annan tråd om bössan blev fel ställe en fråga fel tråd i stället bilder och lösningar säjer mycket om SPA bössan hitta en i googla med samma längd modell 12 med låg fart 120 m/s den får bättre dubbel rekyl är nog en smal fjäder 2,5 mm och
pistong lättare för starkare fjäder 3 mm men tvisten är i pipan meter roterande i sekunder långsammare mer rotation snabbare logsamare rotation.
.De nya perfecta RS 25/26 är baserade på Perfecta 31/32= SPA B1 och B2 men med plast kolv syns att maskin arbetet är bättre men de saknar pipleds schims fortfarande de nya. Men kolvlägd avtryckare bakkapa ca 36 cm. Såg tysk youtube Norconia B2= SAG och Perfecta 32=SPA B2 en skillnad på de är avtrykaren på SAG längre bak böjd på SPA längre fram tysken trodde att de var samma men är kloner från olika fabriker inte för kan tyska tror de var de han menade i youtuben jag har jet upp identifiering fabriker kina luftvapen. Lite youtub på perfecta 31.
För att följa länken så måste du registera dig. Bilder bok trä nedan.
För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.Har hittat lite olika lösningar på minskad dubbel rekyl i SPA B1-1 en är sätta in en fjäder i från en Haenel 300. En 2,5 mm grov mot orginal 3 mm För en annan metod är transparent minska eller min testade minska vikten på pistong kolven från 185 gram till 165 gram bössa går bra med H&N Baracuda 8 i 4, 51 mm.
För att följa länken så måste du registera dig.
Diana 23. :
Custom1= proelia Atom sport SPA B1-1 pistong lättnad 22 g(.177+1/2R)förlängd kolv 37/Atomsport 4x32 :
Custom2 =proelia Atom sport : SPA B1-1 pistong lättnad 22g(.177+1/2R)med avtryckare slavia 624 förlängd kolv 36/Briv 4x32.