Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
öberg skrev:Hej och välkommen Brodholm.
Jag editerade din tråd lite. Vi accepterar inte inlägg om olaga jakt på detta forum. Men tror att det misstaget skedde pga att du är ny här.
Ang din fråga om luftgevär så läs gärna detta förs så kanske det blir lättare och bestämma vilken kaliber och licens eller licensfritt
http://www.luftvapen.info/viewtopic.php?t=1622
Sen kan det vara en bra ide att prova ett licensfritt gevär i början för och se om man tycker det är roligt. En licensbelaggd luftpang är svårare och sälja + man får mindre betalt för dom om man lessnar och vill sälja.
Weihrauch HW 50S är ett bra familjevapen med lite mera tyngd i än HW 30S. Givetvis är vapnet utrustat med matchavtryck.
Vikt 3.1kg, längd 103 cm, kaliber 4.5 eller 5.5 mm Pris 2500:- eller komplett.
Läs om komplett HW 50 kitt
Kaliber 4.5mm=250mps
Kaliber 5.5mm=175mps
[/url]För att följa länken så måste du registera dig.
Brodholm skrev:Edit: Min fars polare har ett lite äldre luftgevär från gamo, Vet inte direkt vad det heter. Det står bara "MC Cal. 4.5(177)" följt av ett serienummer tror jag. Den laddas även med en pump på sidan eller vad man ska säga. Man viker det alltså inte, utan drar ut en lång "stav" från sidan och drar tillbaka den igen. Kan detta vara något att ha? Den var tydligen ganska dyr när den var ny. Kanske kan slänga upp en blid på den om jag hittar den förbenade kameran
Hawkeye skrev:Om du tänker använda bössan till jakt är nog Weihrauch 50 lite för klen. Den ger 175 m/sek i ostrypt utförande i kal .22
öberg skrev:Om du beställer ett gevär i licensutförande så måste du ju ha licens på den först.
Du får ju samma fart med en trimfjäder som i licensutförande.
Luigi skrev:Det där kittet ser bra ut.![]()
Vilket kikarsikte tänkte du välja? Bushnell eller Hawke?
Återgå till Luftgevär (Fjäder & Gasfjäder)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster