Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Wallace skrev:Nu kanske jag blandar ihop det med vikten som sitter på fjädern (tophat). Det var den jag tänkte på.
Silwer skrev:Så du tror att säg 16J bössorna troligen saknade viken eller hade en lättare?
Kalibern bör juningen betyda så mycket tänker jag, just här mer full effekt eller strypt utförande, eller tänker jag fel?
Wallace skrev:Håller på i detta nu att shortstroka min TX200. Förhoppningsvis tillför det något då den ligger på 10j.
börne skrev:Silwer skrev:Så du tror att säg 16J bössorna troligen saknade viken eller hade en lättare?
Kalibern bör juningen betyda så mycket tänker jag, just här mer full effekt eller strypt utförande, eller tänker jag fel?
Min är en 16J som Tobbe kapade fjädern på, så antar denna vikt sitter på 16J .177 versionen. Fotade vikten & la in i förra inlägget.
Silwer skrev:Det verkar som tanken var just mellan licensfri och FAC vad jag förstår.
Silwer skrev:de har inte backat.
Silwer skrev:Oringspackning är väl inte så vanligt heller, finns det på någon modell?
Vanligast sen modern tid är ju fallskärmsoacknibfen längst fram som då tänks fara ut och täta bättre under det pistongen var framåt för att sen smidigt kunna mätas tillbaka.
Men ok nu blev det en ytterligare grej.
Silwer skrev:De andra britterna vet jag inte helt enkelt, men jag blev inte chickadcom BSA och Webley funderat och grenar med detta nån gång de ned.
Britterna har inom vissa områden varit världsledande här, men det har kostat och i te alltid fungerat därför.
ahayeah skrev:Hw har ju tex olika pistonger för olika effektuttag och en flytande vikt i hw90 så de har varit på det lite grann så att suga... ()
Återgå till Luftgevär (Fjäder & Gasfjäder)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster