Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
börne skrev:https://www.trrobb.com/details/p1449438_12161322.aspx
Ivarsson skrev:Jag har ingen HW30, men en HW50 och en HW97. På båda dessa bössor har jag problem med att avtryckaren sitter för långt fram. Problemet är inte LOP utan att att mitt avstånf mellan tumveck och pekfingrets fingerblomma inte räcker och jag kan därför inte få ett riktigt grepp om bössan. Jag har inte jättelånga pianofringrar, men abnormt små händer har jag inte.
En "extra setback trigger" från Rowan enginering gör all skillnad. Man måste plocka ut trycket ur bössan och delvis plocka ner det, det var några år sedan jag gjorde detta och minns inte i detalj. Är man bara någorlunda bekväm med den typen av pilljobb så är det inte alls svårt.
Problemet med att byta avtryckare är priset. Sist jag kollade så kostade en sån där rackare runt tusenlappen när man räknar med frakten. Det känns avigt att lägga en tuselapp på att rätta till en detalj på en bössa som kostar under tre tusen kronor.
För mig är det en gåta att Weihrauch inte har ändrat utformningen på den där avtryckaren.
Knotvillage skrev:Sitter det fjäderstyrning i original på HW30? Sleeve finns knappast.
Knotvillage skrev:Ok. Synd att det inte går att köpa sleeve. Gjorde en till min HW45 för den lät krig när man laddade.
Knotvillage skrev:Sleeven ska monteras i pistongen men det optimala vore ju att den låg bakom som på PG kiten. Spelet är ju större mellan fjäder/tub än mellan fjäder/cylinder.
börne skrev:Knotvillage skrev:Ok. Får öppna Dianan och kolla men kan man tillverkar en guide om det finns plats för en? Det är ju ännu mer spel mellan fjäder och cylinder än mellan fjäder och pistong. Vet inte hur långt det kan vara mellan baksidan på pistongen och bakstycket när vapnet är laddad. Kanske skiljer mycket mellan olika gevär.
Hur tänker du nu... pistongen måste också få plats!?
Det är glapp mellan pistong & fjäder man strävar efter att få bort med en sleeve. Att fjädern ligger en bit från cylindern kan du inte göra nåt åt. Pistongen måste ju kunna röra sig i längdled när du spänner bössan, sleevar du bort glappet mellan fjäder & cylinder kan du ha den som prydnad men inte använda den... den twangar ju dock inte vilket är det man vill ha bort!!
Knotvillage skrev:Har läst tråden............................................... men är fjädern smalare i PG?
börne skrev:Knotvillage skrev:fanns inget spel alls för någon sleeve.
Då är ju allt frid & fröjd, man vill få bort spelet som ger tvang. Får du inte in en sleeve får du ju inte heller in en yttre bakre fjäderguide så som Vortek gör sina kit, därför dom har mindre diameter på sina fjädrar än originalfjädrarna.
Knotvillage skrev:Har läst tråden och fattar att det inte går att spänna med sleven bakom men är fjädern smalare i PG? Det vore ju perfekt om det gick att köpa den sleven löst. Har ingen lust att köpa PG sen kapa fjädern.
Någon här som monterat sleeve på hw30 så jag vet om det finns plats. På mitt gamla CF-20 fanns ingen plats, dock var det mycket plats mellan fjäder och cylinder.
Återgå till Luftgevär (Fjäder & Gasfjäder)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster